Mac mini som styrenhet

Moderator: Telldus

Post Reply
macaholic
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Mac mini som styrenhet

Post by macaholic »

Hej
Jag är helt ny användare, eller rättare jag är inte användare alls, men funderar på att bli det.
Eftersom jag har en mac-mini som mediecenter i huset tänkte jag använda den som någon sorts central för styrning av lampor och annat. Det jag tänkte mig kunna göra är att låta Tellsticken sitta i minin för att sedan kunna styra hela huset från någon annan plats, exempelvis jobbet eller sommarstugan.
Jag vet att man kan köpa en router som ger en det här stödet men jag skulle vilja att minin så att säga blir navet i installationen och att det är den jag logga in emot när jag inte befinner mig i huset.

Jag vill också kunna styra detta från min iPhone eller iPad naturligtvis som om det är möjligt vore det ju kalas. frågan är således om jag skall satsa på en router elelr om jag kan använda minin som nav i ett sånt här projekt?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Mac mini som styrenhet

Post by micke.prag »

Micke Prag
Software
Telldus Technologies
jalle
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Mac mini som styrenhet

Post by jalle »

Jag har just installerat Telldus Center på en Mac Mini (OS 10.5.8). Hittar ingen anslutningsmöjlighet till Telldus Live. I menybalken kan jag bara slå på och av mina brytare.
Jag har skapat ett konto på Telldus Live. Men om jag loggar in på det ifrån datorn eller iPhonen slelar ingen roll. Det finns inget att konfigurera där.

Har jag missat nåt?

MVH
Jalle
Post Reply