Hvordan linke med telldus core ?

Moderator: Telldus

Post Reply
Snakehand
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Hvordan linke med telldus core ?

Post by Snakehand »

Jeg har innstalert telldus core shared library for ubuntu med apt-get som beskrevet. Men jeg finner ikke development filene (inlcudes / static libraries), bare shared runtime librarieries. Fines det en telldus-core-devel pakke eller lignene jeg må innstalere ?

Jeg finner
libtelldus-core-dev - Development file for libtelldus-core
libtelldus-core2 - Library to control a Telldus TellStick

Men hva er forskjellen, og hvilket bør jeg bruke for å kunne sende komprimerte raw coder ?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Hvordan linke med telldus core ?

Post by micke.prag »

Snakehand wrote:Jeg har innstalert telldus core shared library for ubuntu med apt-get som beskrevet. Men jeg finner ikke development filene (inlcudes / static libraries), bare shared runtime librarieries. Fines det en telldus-core-devel pakke eller lignene jeg må innstalere ?

Jeg finner
libtelldus-core-dev - Development file for libtelldus-core
libtelldus-core2 - Library to control a Telldus TellStick
Jag tror inte jag förstår vad du menar. Du frågar:
Men jeg finner ikke development filene (inlcudes / static libraries), bare shared runtime librarieries. Fines det en telldus-core-devel pakke eller lignene jeg må innstalere ?
På vilket sätt går inte libtelldus-core-dev att använda på det sättet du vill använda det till?
Snakehand wrote:Men hva er forskjellen, og hvilket bør jeg bruke for å kunne sende komprimerte raw coder ?
För att skicka raw-koder ska du använda tdtool. Du behöver inget dev-paket för det. Läs mer på:

Code: Select all

man tdtool
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Snakehand
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Snakehand »

Som du kansje la merke til i HW forumet fikk jeg løst problemet slik du beskriver (tdtool), mitt egentlig spørsmål er hvorfor er det 2 development pakker, og hva er forskjellen på disse.

Jeg hadde tenkt å kalle tdSendRawCommand( msg, 0 ) direkte, men fant ikke noe dokumentasjon på hvordan jeg skulle linke til shared library.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Det finns bara ett dev-paket. Vilket är det andra?

Med gcc länkar du precis som vilket annat bibliotek som:

Code: Select all

-ltelldus-core
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Snakehand
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Snakehand »

micke.prag wrote:Det finns bara ett dev-paket. Vilket är det andra?

Med gcc länkar du precis som vilket annat bibliotek som:

Code: Select all

-ltelldus-core
OK, takk. Jeg hadde sett litt feil her, det var 2 pakker i tillegg til bare telldus-core. Så da er det bare telldus-core2 som jeg ikke vet hva er. Jeg regner med at de filene jeg trenger ligger i dev slik du sier.
Post Reply