Raspberry + Duo + tempgivare?

Moderator: Telldus

Post Reply
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Raspberry + Duo + tempgivare?

Post by Micke-Falo »

Hej! Sitter o försöker hitta hur man lägger till trådlösa givare till en Duo.. Men hittar inget? Har läst nånstans att de "bara ska dyka upp" men icke!1 tittar jag i windows versionen finns en flik med sensorer i Tellduscenter, men i Raspberryn finns inte denna utan bara styrbara enheterna? De har dock samma version 2.1.1.. Vad missar jag?
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Raspberry + Duo + tempgivare?

Post by Micke-Falo »

Fick till det. Värdet om upp i RAW fältet i Nexahome.
Gulab
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Raspberry + Duo + tempgivare?

Post by Gulab »

Har en Windows PC med ett antal inlagda enheter. Nu ska jag mingrera över till en Linux PC med Ubuntu. Kan man ta de inkodade enheterna från registret i Windows och exportera över till Ubuntus Telldus Center på ngt sätt? Det går ju bra mellan Windowsinstallationer. Är inte så sugen på att koda om alla brytarna igen..
Sign up with ccie lab dumps ccna for getting incredible online testking courses 70-467 and 350-029 We also provide best www.tabor.edu and selftestengine with guaranteed success in Florida Institute of Technology
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Raspberry + Duo + tempgivare?

Post by hekj »

Gulab wrote:Har en Windows PC med ett antal inlagda enheter. Nu ska jag mingrera över till en Linux PC med Ubuntu. Kan man ta de inkodade enheterna från registret i Windows och exportera över till Ubuntus Telldus Center på ngt sätt? Det går ju bra mellan Windowsinstallationer. Är inte så sugen på att koda om alla brytarna igen..
Du kan använda NexaHome till att läsa ut enheterna.
http://www.telldus.com/forum/viewtopic. ... =45#p19002

Ovanstående forumtråd är gammal, hämta den senaste NexaHome versionen från http://nexahome.se
Post Reply