Dubbla tellsticks

Moderator: Telldus

Post Reply
finnvid
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Dubbla tellsticks

Post by finnvid »

Hej,

Kan jag har dubbla tellsticks i en dator? Jag har svårt att få täckning i hela huset och skulle ha behov av att placera en tellstick på övervåningen och en i källaren (den ena med hjäp av en usb-förlängare).

/tobbe
Paco
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Dubbla tellsticks

Post by Paco »

Det skulle inte funka enklare med en repeater typ denna?
http://www.nexa.se/SignalforstarkareExender.htm

Enda nackdelen är väl att det enligt beskrivningen funkar mot dimmer.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Dubbla tellsticks

Post by micke.prag »

Vår programvara fungerar tyvärr ej med dubbla TellStick i dagsläget.

Är din TellStick modifierad med extern antenn? Om inte, skicka ett mail till rma@telldus.se med din adress, inköpsställe samt batchnummer så löser vi det.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
finnvid
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Dubbla tellsticks

Post by finnvid »

Paco wrote:Det skulle inte funka enklare med en repeater typ denna?
http://www.nexa.se/SignalforstarkareExender.htm

Enda nackdelen är väl att det enligt beskrivningen funkar mot dimmer.
Nja, jag har försökt med repeater, men dels så fungerar den som du påpekar inte mot dimmer och dels så är är hanteringen av den jobbig. En otroligt korkad konstruktion gör att man måste para varje device som man vill att den skall vara repeater för (samtidigt som en parning innebär att man måste skruva isär halva repeatern :S).

/tobbe
finnvid
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Dubbla tellsticks

Post by finnvid »

micke.prag wrote:Vår programvara fungerar tyvärr ej med dubbla TellStick i dagsläget.

Är din TellStick modifierad med extern antenn? Om inte, skicka ett mail till rma@telldus.se med din adress, inköpsställe samt batchnummer så löser vi det.
Jag har fått TellSticken modifierad och det hjälpte en hel del, men jag har fortfarande svårt att nå vissa ställen (har betongbjälklag i huset tyvärr).

/tobbe
Post Reply