VB Exempel (Referensproblem?)

Moderator: Telldus

Post Reply
tony32
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

VB Exempel (Referensproblem?)

Post by tony32 »

Vet inte om jag är för trött o stirrar mig blind på fel saker men jag får inte demoprogrammet att fungera. Får ett runtime error 48 med file not found TellUsbD101.dll
Har provat med o kopiera TellUsbD101.dll till system 32 och till samma katalog som vb-programmet. Har även kört regsvr32 på filen.
Försökte lägga en referens till TellUsbD101.dll men fick det inte o funka.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Kopiera även in ftd2xx.dll till windows\system32. Den filen kopieras automatiskt in när man sätter i en tellstick för första gången.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tony32
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tony32 »

Tackar, man stirrar sig blind på en sak o kan inte fokusera vidare;) Då tror jag kan komma en bit på vägen iallafall:)
tony32
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tony32 »

Hur ska man deklarera funktionerna i vb.net, provade detta men får det inte att funka.
Public Declare Auto Function devTurnOff Lib "TellUsbD101.dll" Alias "devTurnOff" (ByVal a As Long) As Boolean
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Titta på källkoden till mediaportal-pluginen. Den är dock till C# men det borde vara liknande för vb.net.

Vi har även en dll som du kan registrera och på så vis komma åt den direkt från din .Net-miljö. Kan lägga upp den om du är intresserad.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
tony32
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tony32 »

Ska titta på den men du får gärna lägga upp net-dll:en.

Mvh
Tony
tony32
Posts: 11
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tony32 »

Nu har jag fått det o funka med vb.net tror jag. Jag får upp enheterna som är skapade men jag har ingen möjlighet att testa det fullt ut utan tellsticken.

/Tony
mikkola
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by mikkola »

tony32 wrote:Nu har jag fått det o funka med vb.net tror jag. Jag får upp enheterna som är skapade men jag har ingen möjlighet att testa det fullt ut utan tellsticken.

/Tony
Hur gick det? Fick du någon tellstick att testa med som du blev lovad i en annan tråd?

Väntar med att köpa en tellstick tills det finns en plug för Homeseer...
mikkola
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by mikkola »

Hur gick det??? Nyfiken :D
zilom
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

HomeSeer

Post by zilom »

Telldus + HomeSeer hade varit super. Väntar nog med att köpa dongle tills detta stöds.
Post Reply