Telldus Live, Schemaläggaren o WMR-1000

Moderator: Telldus

Post Reply
Minita
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Live, Schemaläggaren o WMR-1000

Post by Minita »

Kör med Telldus net med Telldus Live. Har ännu bara ersatt mina timers med motsvarande i Nexa. Dessa har jag schemalagt i Telldus Live och allt fungerar perfekt. Har installerat den första "pucken" Nexas WMR-1000" Allt fungerar precis som det är tänkt UTOM schemaläggningen. Har trasslat med att få pucken till att acceptera schemaläggarens på och från slag. Fungerar inte. Själva funktion av och på fungerar hur bra som helst när jag kör manuellt via datorn eller mobilappen eller fjärrkontrollen. Så det är inga bekymmer med räckvidden men schemaläggarens styrning fungerar inte.

Min första puck. Vågar jag installera fler........
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Telldus Live, Schemaläggaren o WMR-1000

Post by etompau »

En till- eller frånsignal från app/webb eller från schemaläggaren är identisk, så fungera det från webb ska det fungera via schemaläggaren.
Har du kollat i loggen att schemaläggaren har skickat signaler vid de inprogrammerade tiderna?
Minita
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live, Schemaläggaren o WMR-1000

Post by Minita »

Enligt loggen har Telldus skickat. Tittar jag på dagens datum har kommande skickats 4 ggr med ca 3 sekunders intervall. Någon lampa blev aldrig tänd. Det syns även att jag har testat att tända och släcka belysningen via "remote stick" men såvitt jag kommer ihåg gjorde jag detta från datorn. Har testat att ta bort all schemaläggning och lägga upp på nytt. Ska se hur det fungerar senare idag. Igår tände den belysningen själv på eftermiddagen.
Minita
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live, Schemaläggaren o WMR-1000

Post by Minita »

Det där förstod jag inte? :?: :?:
Post Reply