Problem med Self Learning on/off

Moderator: Telldus

Post Reply
9tech
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem med Self Learning on/off

Post by 9tech »

EDIT: Har läst i bra gamla trådar nu och har insett att min trogna Batch 3a inte har stöd för Self Learning vilket kom i Batch 5 :(
Har modifierat min med extern "antenn" och är sjukt nöjd med räckvidden som täcker hela min tomt inkl inne i garaget, tidigare hade jag problem att få hela huset täckt.
Varför står inte detta som notis i TelldusCenter att äldre enheter inte stödjer Self Learning?

Läste i en tråd att det inte går att uppdatera firmware via USB, tråden var riktigt gammal men jag antar att detta tyvärr fortfarande stämmer?
Känns lite bortkastat att köpa nytt bara pga detta då den i övrigt fungerar helt klockrent.


Jag har en gammal TellStick TS001 Batch 3 som alltid har fungerat perfekt.

För ett tag sedan installerade jag ver 2.1.1 av Telldus Center efter ominstallationa av servern som TellSticken är ansluten till
Allt fungerade perfekt tills jag skulle lägga in en ny enhet med Self Learning on/off, jag får då felmeddelande efter att programmet låst sig i ca 10 sek (se bild) om jag trycker på av/på, trycker jag på "Lär upp" så låser sig programmet helt och måste tvingas till avstängning.

Övriga enheter som är av "Code switch"-typ fungerar utmärkt.

I tidigare version av Telldus Center är jag säker på att det har fungerat med Self Learning, kommer tyvärr inte ihåg vilken version jag körde med.
Går det att få tag på äldre versioner av Telldus Center, eller är det någon som stött på samma problem och funnit en lösning?
Jag har givetvis testat att installera om programmet.
Attachments
Namnlös.png
Namnlös.png (55.07 KiB) Viewed 8661 times
Last edited by 9tech on Sat May 11, 2013 8:40 pm, edited 1 time in total.
9tech
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Self Learning on/off

Post by 9tech »

Jag hittade denna sida och installerade alla ver ner till 2.0.0 men upplever samma problem.
Jag är rätt säker på att jag hade äldre versioner än så tidigare, men jag hoppas på att kunna lösa problemet med ver 2.1.1 om det är möjligt.
9tech
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Self Learning on/off

Post by 9tech »

Nu måste jag erkänna att det kan vara så att jag minns fel och inte alls kört Self Learning på min TellStick
Jag installerade TelldusCenter 2.1.1 på en annan dator bara för att utesluta att det inte var något fel på datorn, samma problem uppstår att jag inte kan styra Self Learning.
Testade att installera Tellstick 1.2.3, som jag antar att jag körde innan nyinstallationen, där kan man inte ens välja Self Learning.

Så min fråga är nu istället, har jag en för gammal TellStick för att köra Self Learning? Går det att göra något åt detta, eller är det bara att köpa nytt som gäller om jag vill köra Self Learning?
Attachments
2013-05-11 11.07.50.jpg
2013-05-11 11.07.50.jpg (105.11 KiB) Viewed 8625 times
dennisjoe
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Self Learning on/off

Post by dennisjoe »

Jeg prøver å lage en liten applikasjon ved hjelp av QT og tellstick. Jeg får feil når jeg inkluderer telldus-core.h og jeg ser ikke hvorfor.
Actualtests ccnp
85% off Buy Now certkiller 648-375
Testking http://www.testkingworld.com
brisbane dumps brisbane dumps
Post Reply