Hvilken software er best til dette?

Moderator: Telldus

Post Reply
frankb
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Hvilken software er best til dette?

Post by frankb »

Jeg har en Tellstick som står i en pc med win 7 og ønsker å styre en del Nexa brytere.
Har sett på 3.parts software men synes noen er forholdsvis avanserte og tunge å sette opp.
Har prøvd Nexahome; enkel men kanskje for få funksjoner
Switchking; kanskje den som passer best men altfor vanskelig å bruke for en ikke expert.

Her er de funksjonene jeg trenger;
- skru av og på brytere, tidstyring, schemelegging osv(støttes vel av de fleste software)@
- lese verdier fra en værstasjon, TFA Nexus med 3 extra temp målere. Enten fra programvaren TFA Nexus eller Pc-wetterstation.
- kjøre senarioer med verdier fra, sol, TFA Nexus verdier
- iphone app
- web side evt. interegrasjon med en Joomla site + web cam
- evt. andre funksjoner som er kjekke å ha

Noen forslag på et software som kan gjøre dette?


Mitt oppsett er;
pc-win 7
Dovado 4R
Tellstick
Tellstick Net
Nexa eksterne og interne brytere
Styrer 230v og paneler på 400v med kontraktorer og rele.
bjornh
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hvilken software er best til dette?

Post by bjornh »

Har ett ikke ulikt oppsett som deg, og kjører SwitchKing. Meget godt fornøyd med dette programmet, og kan spesielt skryte av supporten de gir på forumet. Er selv ingen dataekspert, men har fått til et bra oppsett :)
En bruker har utviklet et (etter min mening) bedre web grensesnitt enn det som leveres med som jeg vil innstallere i løpet av julen. http://www.switchking.se/forum/viewtopic.php?f=24&t=953

Jeg har sett på noen av de andre programmene som finnes, men holder meg inntill videre til SwitchKing.
Har sett en del på Beyond Measure: http://www.beyondmeasure.se men ikke testet det ut.

mvh

Bjørn
frankb
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hvilken software er best til dette?

Post by frankb »

Kan man lese fra TFA væstasjon med en switchking?
bjornh
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hvilken software er best til dette?

Post by bjornh »

Ikke direkte, men SwitchKing kan lese data fra datakilder som værstasjonen oppretter (feks en tekstfil). Er ingen ekspert (som tidligere sagt) så skal prøve litt mere på dette i julen.

Bjørn
bjornh
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hvilken software er best til dette?

Post by bjornh »

Post Reply