Switch King - nästa generation

Moderator: Telldus

tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Switch King - nästa generation

Post by tomas »

Hej,

Arbete pågår just nu för fullt med att utveckla nästa generations Switch King. Mer information om nyheterna samt skärmdumpar finns på hemsidan:

http://www.mekoflex.se/switchking/NGSwitchKing.asp

Det kommer att komma in mer funktionalitet än det som nämns (publiceras vartefter). I denna tråden kan nästa generations Switch King diskuteras.

Mvh, Tomas & Martin
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

heliotropen,

Du hade en fråga om stöd via mobiltelefon (webserver): Det finns planer på att lägga in detta, men för närvarande har det låg prio.

/Tomas
greger
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by greger »

Trevligt :) att det åter igen rör på sig så att det finns flera program.

Det är alltid lika kul att testa olika programs finesser. Finns det något program klart med de idag publicerade funktionerna? Om det finns så tycker jag att ni ska lägga ut detta även om programmet inte har sin slutgiltiga utformning.

Många med mig kanske ledsnar om det bara kommer ut nya skärmdumpar framöver men inget program.

/Greger
Martin
Posts: 39
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Martin »

Grymt jobbat!! Ser verkligen fram emot nya SwitchKing :lol:
En fråga? kommer man kunna använda gamla XML filen ifrån den tidigare versionen så man slipper göra om alla inställningar?

mvh
Martin
Leito
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Leito »

Tummen upp för detta! Starkt jobbat.
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Post by swedensouth »

Kanon, ser mycket lovande ut. :clap:

Men nu vill jag testa det.............
Dell Dimension 8400 med WHS. Tellstick med 8 mottagare i villan och Switch King Pro V 0.5 / 0.5
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

Vi kommer att släppa programmet när vi har fått all grundläggande funktionalitet på plats (i princip det som finns i nuvarande Switch King + gruppschema och lite annat) och testat igenom det ordentligt. Vi är inte där ännu, men det går stadigt framåt. Eftersom det finns ett intresse för vad som ska komma i nya Switch King så lade vi ut info + skärmdumpar.

Martin,
Jag ska se vad vi kan göra för att importera xml-filen till nya Switch King. Vi har ändrat från xml-fil till en SQL-databas så det är inte helt trivialt att föra över informationen.

Mvh, Tomas
Martin
Posts: 39
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Martin »

Hej Tomas och tack, går det inte så är det inte hela värden.
Det går ju att lägga upp på nytt även om det är mycket.
Lägg inte ner för mycket jobb på det.

mvh
Martin
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by gein »

Inte open source och endast för windows? :(
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

Switch King är inget open source-projekt och det är "bara" för Windows. Vi har dock funderingar kring att öppna upp interfacet mot servern så att man kan bygga sin egen applikation (web, telefon, etc) och utnyttja funktionaliteten som finns i servern.

I nya Switch King blir det också möjligt att lägga till/ta bort enheter direkt i klient-programmet. Eftersom klient och server kan vara på olika datorer så slipper man då logga in på serverdatorn och köra TelldusSetup. Istället kan man administrera alla enheter direkt i klienten.

Mvh, Tomas
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Status?

Post by swedensouth »

Så tyst det är här? Men det jobbas väl i det tysta få man hoppas
Dell Dimension 8400 med WHS. Tellstick med 8 mottagare i villan och Switch King Pro V 0.5 / 0.5
MartinV
Posts: 277
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Contact:

Re: Status?

Post by MartinV »

swedensouth wrote:Så tyst det är här? Men det jobbas väl i det tysta få man hoppas
Jag kan garantera att det jobbas i det tysta. :)
"Dessvärre" är vi småbarnsföräldrar båda två, så ibland får hobbyn stryka på foten.
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Status?

Post by swedensouth »

Kanon! Jag är också förälder och vet vad det innebär..... Dock är jag mycket nyfiken på den nya versionen och då i synnerhet funktionen med en klient del och en server del. Då behöver jag inte längre vara ständigt inloggad på min WHS-burk.

Keep up the good work :wink:
Dell Dimension 8400 med WHS. Tellstick med 8 mottagare i villan och Switch King Pro V 0.5 / 0.5
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

Vi har nu ett lite större funktionsblock kvar att implementera. Det går fortare framåt nu när själva infrastrukturen är på plats. Efter implementationen följer verifiering (vi har faktiskt inte tänt eller släckt en enda lampa med programmet ännu) och sedan är vi redo för första släppet.
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Post by swedensouth »

Jippi :clap:
Dell Dimension 8400 med WHS. Tellstick med 8 mottagare i villan och Switch King Pro V 0.5 / 0.5
Post Reply