Switch King

Moderator: Telldus

Leito
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Leito »

Hur går det för dig Tomas? Man blir lite nervös för att du tappat suget när denna tråd varit "död" så länge.

Kämpa på, vi är många som hejar på!
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

Här har inte tappats något sug :)

Vi, Martin V och jag, håller på för fullt och utvecklar. Martin utvecklar server-delen (som är uppe och snurrar som en service) och jag implementerar klienten.

Vi har "etablerat kontakt" mellan server + klient och det går även att köra inom det lokala nätverket så att man kan ha server och klient på olika datorer.

Vi går igenom programmet från grunden så det kommer att ta sin tid. Ska försöka lägga ut lite skärmdumpar på hemsidan när det finns saker framme.

/Tomas
Leito
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Leito »

tomas wrote:...Vi har "etablerat kontakt" mellan server + klient och det går även att köra inom det lokala nätverket så att man kan ha server och klient på olika datorer....
/Tomas
Guld! Absolut utmärkt. Det elminerar behovet av ett separat WHS-plugin. Mycket smidigare att ha en klient på sin desktopdator och kunna styra allt därifrån.

Väntar med spänning.
Martin
Posts: 39
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Martin »

Härligt Tomas och Martin V, väntar med spänning på ny version :lol:

Kan ni inte lägga upp någon form av roadmap på er sida så man vet ungefär vad som kommer komma i nästa version.

mvh
Martin
Last edited by Martin on Sun Feb 01, 2009 7:53 pm, edited 1 time in total.
MobbA
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by MobbA »

Tycker det nuvarande programmet både fungerar rätt bra och ser bra ut, men det är en del funktioner jag saknar.

Hur blir det, ska du/ni ta betalt för programmet?

Isf så är det lika bra jag börjar snickra på ett eget program som har de funktioner jag behöver...
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

MobbA,

Det är inte helt bestämt om vi ska ta betalt eller inte. För enkelhetens skull antag att vi kommer att ta betalt för programmet.

Mvh,
Tomas
zorro
Posts: 43
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by zorro »

Va bra då vet vi
vi som inte e några "hackers" betalar nog gladligen för ditt suveräna program :clap: :clap:
Ni andra får väl snickra vidare :banghead: :banghead:
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Post by swedensouth »

Jag håller med Zorro. Jag har testat detta program i ca 1 månad nu och tycker det är mycket bra. Dock saknas en del funktioner som många andra här påpekar. Men på WHS fungerar det bra.

Kan också tänka mig att betala en liten slant för det.
Leito
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Leito »

swedensouth wrote:Jag håller med Zorro. Jag har testat detta program i ca 1 månad nu och tycker det är mycket bra. Dock saknas en del funktioner som många andra här påpekar. Men på WHS fungerar det bra.

Kan också tänka mig att betala en liten slant för det.
Du skriver att det fungerar bra med WHS. Hur gör du då? Låter du en användare vara inloggad som kör programmet?
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Post by swedensouth »

Yes, tyvärr. Jag loggar på med Remote Desktop och startar Switch King och sedan stänger jag Remote Desktop, så tekniskt sett är jag påloggad.

Jag väntar med spänning på att det skall gå att köra programmet som en service. Jag försökte med "AnyServiceInstaller" på min WHS men jag fick inte det att fungera.

Och att kunna köra det lokalt i nätverket mellan servern och klient verkar också som en bra funktion.
Dell Dimension 8400 med WHS. Tellstick med 8 mottagare i villan och Switch King Pro V 0.5 / 0.5
tomas
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by tomas »

Det kommer att funka med nya Switch King. Just nu kör vi klient och server inom lokalt nätverk med 150 kilometer mellan dem och det funkar fint.

Det går framåt...

Mvh, Tomas
swedensouth
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Post by swedensouth »

Kanon tomas!

För tillfället har vi en del villainbrott på vår gata och jag har ställt in så att en del fönsterlampor skall tändas lite då och då på natten. Men en sak som jag kom på är att en slumpmässig tändning skulle vara trevligare..............
Dell Dimension 8400 med WHS. Tellstick med 8 mottagare i villan och Switch King Pro V 0.5 / 0.5
Leito
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Leito »

swedensouth wrote:Kanon tomas!

För tillfället har vi en del villainbrott på vår gata och jag har ställt in så att en del fönsterlampor skall tändas lite då och då på natten. Men en sak som jag kom på är att en slumpmässig tändning skulle vara trevligare..............
+1 på slumpgenerator.

Kanske med några nice features som:
"Bathroom pattern" - tänds ofta någon minut och lite längre ett par gånger per dygn.
"Bedroom pattern" - Morgon och kväll + någon gång per natt
"Livingroom pattern"..... you get the picture...
Tobias
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: SUNDSVALL

Här är minst 3st till som drömmer om en Switchking WHS stöd

Post by Tobias »

Leito wrote:Jag har testat Switch King i helgen (på lånad tellstick) och jag gillar absolut programmet och skulle lätt kunna betala 200-300 för detta på direkten om följande kriterier var uppfyllda:

1) Som tidigare nämnts så skulle det vara utmärkt om detta program kunde gå som en service och än hellre finnas som plugin till WHS. För mig är detta ett måste och jag kommer inte att köpa någon Tellstick förrän det finns ett vettigt program (som detta) som kan gå som en service. (Jag har försökt att få köra programmet med Any-Service-installer utan lyckat resultat)

2) Som tidigare nämnt så behövs någon force-signal-on-off-kryssruta som oavsett aktuell status triggar on eller off. Jag vill kunna släcka alla lampor i huset framåt natten oavsett om dessa tänts med Switch King eller via fjärr/väggbrytare.

I övrigt tycker jag applikationen är underbar. Snygg (inte att förakta), enkel och med många funktioner. Detta skulle vara en killerapp för hemservermarknaden tillsammans med backupprogram och fotoalbumsapplikationer.

(Kan förövrigt lägga +3 för WHS-plugin då vi är flera stycken bara på mitt jobb som vill få något bra Tellstick-plugin till WHS och är beredda att betala för det)

@Tellduscrew: Detta vore en utmärkt programvara att bundla Tellsticken med för att nå en bredare publik.
Run as service och WHS stöd samt senare gränssnittet som WHS plug-in. Det skulle var helt underbart.

Är nästan så det skulle vara värt att sätta upp ett donationskonto till dig så vi kan skramla ihop till en WHS maskin som du kan köra testning på. :)

Keep up the good work!
Tobias
Posts: 23
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: SUNDSVALL

Förslag till ny tråd etc. för buggrapportering

Post by Tobias »

Hej Tomas

Har installerat Switch King och kör på en vanlig klient nu för att sätta sig in i programmet i avvaktan på att det kommer "riktigt" stöd för WHS.

Är verkligen imponerad av enkelhetan och ändå hur kompetent programmet är.

Håller med om att man in i det längsta alltid ska värna om enkelheten och pedagogiskt gränssnitt för att nå en bred målgrupp. Ett sätt att ändå kunna utveckla programmet för att även tillfredsställa avancerade användare (vilket de flesta blir med tiden), är att ha dolda funktioner som man kan ta fram i ett "advanced user mode".

För övrigt tycker jag att du/ni kanske borde skapa några fler renodlade trådar här i forumet som t.ex. "Switch King - Buggrapportering" och kanske "Switch King - Tips & Ideer" Denna tråd kan annars tendera att bli lite väl stor och jobbig att gå igenom för nya användare.

Sen vill jag bara tacka och bocka för ett kanonbra jobb!
Post Reply