Problem med uppsättning av utvecklingsmiljö

Moderator: Telldus

Post Reply
Solander
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem med uppsättning av utvecklingsmiljö

Post by Solander »

Hej,
jag köpte en Tellstick Duo för någon vecka sedan för jag ville utveckla egna programvaror i .NET mot den. Jag hittade TelldusNETWrapper.dll i Development-katalogen i min Telldus-katalog men insåg snabbt att den hade begränsningar mot vad som fanns i Doxygen när jag försökte få kontakt med en NEXA LMDT-609 rörelsesensor som jag köpte. Beslöt därför att hantera c++-biblioteket själv i .NET men lyckas inte hitta någon telldus-core.dll som man ser i alla exempel. Jag hittade projektet i http://developer.telldus.se/browser men har inte lyckats listat ut om hur man får ner koden och bygger den, eventuellt om det finns en färdigbyggd dll-fil någonstans.

Någon som har lust att hjälpa mig hitta denna, eventuellt förklara lite snabbt hur jag själv bygger en?
krambriw
Posts: 654
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med uppsättning av utvecklingsmiljö

Post by krambriw »

telldus-core.dll installeras när du installerar telldus center

mvh
Solander
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med uppsättning av utvecklingsmiljö

Post by Solander »

krambriw wrote:telldus-core.dll installeras när du installerar telldus center

mvh
Tack för svaret. Ska testa.
Så om man vill ha den senaste någon gång så kommer den alltid med om man installerar om telldus center?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Problem med uppsättning av utvecklingsmiljö

Post by micke.prag »

Solander wrote:Så om man vill ha den senaste någon gång så kommer den alltid med om man installerar om telldus center?
Precis. Även TelldusCenter använder TelldusCore.dll för åtkomst till TellStick.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Solander
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med uppsättning av utvecklingsmiljö

Post by Solander »

Tack så mycket båda två för svaren. Jag testade lite snabbt igårkväll och fick det att funka med att hämta deviceName och lite mer så nu är det väl bara att implementera resten. :)
Post Reply