TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Moderator: Telldus

devizion
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by devizion »

stefan.persson wrote:Liten uppdatering kring detta.

Vi jobbar för fullt med att lösa det här. I nästa version kommer vi, förutom att ha tagit bort en del potentiella hängningsrisker, bland annat att se till så att servicen försöker återansluta till TellStick när de tappar kontakten. Detta bör lösa åtminstone de fall där det hjälper att dra ut och sätta i TellStick igen (ticket #132, http://developer.telldus.com/ticket/132 ). Mer loggning kommer också att införas.
När beräknas nästa release komma? Det absolut viktigaste för min del när det gäller sådant här är tillförlitlighet, om jag blir orolig varje gång jag trycker på en strömbrytare om det tänds eller inte så blir bara huvudvärk.

Att hålla på och starta om servicen är ingen lösning, t.o.m skript för att starta om det fungerar inte alltid p.g.a det hänger sig totalt. Händer 2-3ggr per dygn nu på en windows 2008r2 server.
dana
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by dana »

Jag har backat till version 2.04 på min 2008r2 server just pga stabilitetsproblem.
Har inga hängningar alls :)

Men ser fram emot nästa stabila version 2.1.1
devizion
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by devizion »

dana wrote:Jag har backat till version 2.04 på min 2008r2 server just pga stabilitetsproblem.
Har inga hängningar alls :)

Men ser fram emot nästa stabila version 2.1.1
Ska testa och göra samma sak och hoppas de fungerar bättre! Tack för tipset.
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by Micke-Falo »

Har samma problem med att tellduscenter helt plötsligt slutar fungera.. Var kan man hitta tidigare versioner av programmet? Läser att ni backat till en tidigare version som fungerade.
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by Micke-Falo »

Tackar! Installerade en tidigare verison och den verkar vara stabil, inga problem på ett dygn så långt. Ja eller inga problem sen i fjol.. ;-)
devizion
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by devizion »

Inte fått 2.0.4 att fungera med Tellstick Duo, säger endast att den ej hittar tellsticken dessvärre. I dagsläget är programvaran otroligt instabil. Inte ens net stop/start fungerar som en bra lösning eftersom de ofta händer att servicen inte svarar.

Någon beräknad någon ETA beta/buggfix för detta?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: TelldusService hänger sig - automagisk omstart

Post by micke.prag »

devizion wrote:Någon beräknad någon ETA beta/buggfix för detta?
http://developer.telldus.com/roadmap
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply