Idag har jag fått min Telldus Znet v2 och lite smågodis. Bland godiset fanns en Telldus magnetkontakt som jag tänkte försöka sätta på garagedörren, så jag vet ifall den är öppen eller stängd...har hänt ett par gånger att den stått öppen hela natten!

Jag är helt grön på det här med Telldus, så jag har en brant inlärningskurva framför mig. Dock har jag redan lyckats få in alla våra gamla Nexa-brytare och har skapat några scheman och grupper. Dock har jag problem med magnetbrytaren. Den bråkade lite vid inlärning, men till slut kom den upp i enhetslistan. Dock verkar den inte ge någon signal alls till Telldus Live.
För att testa satte jag magnetkontakten som trigger under "Trigga Händelser". Redan här blir jag lite förvirrad eftersom jag kan välja åtgärd "on" eller "off". Vad är av och vad är på med en magnetkontakt?
Under "Åtgärd" satte jag sedan en befintlig 433-brytare av/på kopplad till en lampa. Bara på kul la jag även till en pushnotis för att se hur det ser ut.
Med detta gjort har jag testat magnetkontakten (som inte är månterad någonstans ännu) men ingenting händer...

En vanlig av/på-brytare är ju enkel att testa om den funkar som den ska, men en magnetkontakt är ju lite klurigare. Jag ser att lilla LED:en reagerar som den ska på själva brytaren, med det händer som sagt inget i Telldus Live och varken brytaren eller pushnotisen triggas.
Vad kan jag ha missat?
Mvh
Fred