TellStick Znet Lite + Danfoss LC-13: Så här gjorde jag

Moderator: Telldus

Lusse3
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TellStick Znet Lite + Danfoss LC-13: Så här gjorde jag

Post by Lusse3 »

Testat båda scripten. Det verkar ju hända saker. Den skriver ut när jag togglar dummy device av och på, men däremot så gör inte själva LC13 något överhuvudtaget.

Jag har kopplat loss den så jag har den fritt liggandes bara för att se att den gör något. Trycker lite lätt med en penna om det är så att den förväntar sig nån sorts motstånd :P Hur kan man testa att det här lirar egentligen?

Sen en dum fråga men.... spelar temperaturen nån roll i scripten? Alltså, den kan väl ändå bara slå av och på så temperaturen där borde inte spela någon roll va?

cmdClass:setSetpoint(SETPOINT_TYPE_HEATING, temperature)


tänkte främst på den. Jag vill bara se att den faktiskt gör något fysiskt innan jag monterar den (det blir kokhett inne hos oss om den inte slår av värmen, vi hade 28 grader då jag försökte tålmodigt fixa detta hehe)

Ytterligare en fråga. https://www.m.nu/danfoss-twa-z-230v-nc- ... -golvvarme är tydligen bättre lösning pga att den har stöd för fattningar utan gängor. Värmeledningen jag försöker koppla det här till behöver nämligen en adapter utan gängor så jag har väldigt svårt att få fast LC13 :( någon som har erfarenhet av det?
Post Reply