FIBARO Motion sensor (FGMS-001)

Moderator: Telldus

Post Reply
Hogge
Posts: 20
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

FIBARO Motion sensor (FGMS-001)

Post by Hogge »

Får inte denna sensor att fungera , temp och Lux fungerar men,, rörelse är helt "dött" när sensor sover? den kan fungera lite sporadiskt ,är associerade med Grupp 1 och Grupp 3 som det ska va enligt Telldus info.

Tellstick Znet Lite V1.0.11
Fibaro FGMS -001 v 3.2
lqv
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: FIBARO Motion sensor (FGMS-001)

Post by lqv »

Jag har haft samma problem och mitt i felsökningen tillsammans med supporten på Telldus så hoppade den igång?! Har inte fått det bekräftat men jag misstänker att någonting hände efter senaste firmwareuppdateringen på Znet (v1.0.11), jag kör Znet v2. Jag har inte lagt på fler associationer än grupp 1 som den får automatiskt. Under perioden då den krånglade testade jag alla möjliga varianter men nu är det endast grupp 1 som är kopplad och det fungerar. Hur länge återstår att se...
testermax
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: FIBARO Motion sensor (FGMS-001)

Post by testermax »

Hei, jeg har anskaffet samme sensor, og paret denne med znet v2. Jeg får bare inn lys og temperatur sensor, ingen bebegelse. Hva slags settings har du for å få bevegelses sensoren?
lqv
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: FIBARO Motion sensor (FGMS-001)

Post by lqv »

På min sensor är endast grupp 1 assosierad med Tellstick. Jag använder bara defaultinställningarna och då fungerar temp, LUX och rörelse.
Post Reply