Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Moderator: Telldus

Peran75
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by Peran75 »

fredrik.jacobsson wrote:
moziz wrote:Jag är jätte intresserad av att få igång Danforss termostater till Z-litel är det något som kommer att komma eller kommer det inte gå att integrera denna ?
Vi jobbar på stöd för termostater.
Ingen update på när det kommer stöd för Danfoss termostater?

Tack! // Per
Scuttle
Posts: 13
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund, Sweden

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by Scuttle »

Scuttle wrote:Nu verkar det som Telldus Live har fått julfnatt, får ut den här infon från min Fibaro Wall Plug:

Image
Nån uppdatering på det här? Eller, har Telldus fortfarande julledigt?
gein
Posts: 437
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by gein »

Scuttle wrote:
Scuttle wrote:Nu verkar det som Telldus Live har fått julfnatt, får ut den här infon från min Fibaro Wall Plug:

Image
Nån uppdatering på det här? Eller, har Telldus fortfarande julledigt?
Jag skulle föreslå att du skickar in ett supportärende istället. Då får du garanterat svar. Forumet är mer i mån av tid tror jag.
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by moziz »

Peran75 wrote:
fredrik.jacobsson wrote:
moziz wrote:Jag är jätte intresserad av att få igång Danforss termostater till Z-litel är det något som kommer att komma eller kommer det inte gå att integrera denna ?
Vi jobbar på stöd för termostater.
Ingen update på när det kommer stöd för Danfoss termostater?

Tack! // Per

Ja hur ser det ut? Något på G?
themax
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by themax »

moziz wrote:Ja hur ser det ut? Något på G?
Jag skulle säga att det är nära. Har kontroll över mina Danfosstermostater via webbgränssnittet (men tyvärr fungerar vare sig appar i mobil eller scenarion ännu, men temperaturen går att sätta). Dock kör jag en betaprogramvara i min Znet med Telldus goda minne men jag skulle gissa att det går live i nästa release. På bilden ser du vilka Command Classes Znet hittar på termostaten.
Attachments
Termostat.jpg
Termostat.jpg (64.46 KiB) Viewed 10719 times
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by moziz »

Hur lärde du in den ?

Hittarinte någon knapp eller något

themax wrote:
moziz wrote:Ja hur ser det ut? Något på G?
Jag skulle säga att det är nära. Har kontroll över mina Danfosstermostater via webbgränssnittet (men tyvärr fungerar vare sig appar i mobil eller scenarion ännu, men temperaturen går att sätta). Dock kör jag en betaprogramvara i min Znet med Telldus goda minne men jag skulle gissa att det går live i nästa release. På bilden ser du vilka Command Classes Znet hittar på termostaten.
themax
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by themax »

moziz wrote:Hur lärde du in den ?

Hittarinte någon knapp eller något
Bara följde instruktionerna som följde med termostaterna, där det tydligt står hur man gör (i och för sig står det hur man gör med Living Connect, men det är precis samma tillvägagångssätt på termostaten). Tänk på att vara nära Znet Lite när du kopplar ihop dem, och låta kommunikationen göra sitt. Misslyckas du är det bara att exkludera och prova igen. Funkade bra för mig (men jag är osäker på om det är min beta som gör att det fungerar eller om det även fungerar med officiell mjukvara – det har jag inte testat).
Pajon
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Automatiserade rullgardiner med Flush Shutter DC

Post by Pajon »

Är det någon här som har testat om "Qubino - Flush Shutter DC" fungerar med Z-Lite?
Enligt kompatibilitetsguiden här på sidan, ska den så göra (http://live.telldus.com/help/compatibility).

Har pratat med företaget där jag köpte ett kit för att kunna rulla ner / upp / %-läge av mina rullgardiner (IKEA).
De sa att det tidigare inte fungerat, men guiden visar ju annat. Kanske blev ordnat i senaste uppdatering?

Ganska trevligt kit som ni kan hitta här om ni är intresserade (http://www.ledwave.se/z-wave-rullgardin ... rdina.html)

Mest nyfiken om någon här inne har testat, eller har övriga kommentarer?

Om den är kompatibel kommer jag att befinna mig i himlen. Kommer sitta och hissa rullgardinerna upp och ner frekvent bara för att det är roligt.
Visst, grannarna kommer nog att tänka att det måste vara en knäpp töffe som är där inne i huset, men det är saker man får ta helt enkelt! ;)
Pajon
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Automatiserade rullgardiner med Flush Shutter DC

Post by Pajon »

Så! Nu har jag testat detta skarpt med Telldus.
Jag skulle ljuga om jag sa att det gick smidigt, men med lite konfiguration av motorn osv är det nu bra!
Så nu kan jag sänka, samt höja rullgardinerna som önskat.

Däremot ser enheten ut som en vanlig dimmer. Med andra ord finns det ingen "stoppknapp" vilket gjorde det ganska svårt att ställa in positionerna av start och stoppläge i motorn.
Det hade varit önskvärt om det kommit med. Förbrukning av ström presenteras dock i realtid och fungerar väldigt bra!
Nu har jag inte testat alla saker. Men det fyller redan nu min önskade funktion och jag är jättenöjd!

Liten video på upp- och nerrullning kan ni se här. Vet, sjukt intressant! ;)
https://www.youtube.com/watch?v=BgKwa81TF90
plun
Posts: 27
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by plun »

Scuttle wrote:Nu verkar det som Telldus Live har fått julfnatt, får ut den här infon från min Fibaro Wall Plug:

Image
Njau jag äger en supersensor..... :shock:

Image

Ska inte flasha om sensorn eller göra nåt mer än att se hur många sensorer det kan bli :D

OT
Minst sagt instabilt forum för att kunna logga in...
snej81
Posts: 84
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kompatibla z-wave-enheter till Telldus znet lite

Post by snej81 »

Någon som har koll på funktionalitet för POPP Flow stop till Znet Light?

https://www.m.nu/flow-stop-gaswater-shu ... -2379.html

EDIT: Enligt zwavesverige.se så stöds den, http://www.zwavesverige.se/sakerhet-sen ... stop-gen-5
Post Reply