Upptäckt ett eventuellt problem med kommandon i .bsh-filer

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
AWulff
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Upptäckt ett eventuellt problem med kommandon i .bsh-filer

Post by AWulff »

Hej,

Jag har upptäckt ett litet problem som är lite störande. När jag via kommando i en bsh-fil släcker en brytare med deviceOff så syns inte förändringen i Telldus center som det normalt gör med händelser från nexahome. Någon mer som har det problemet?

Mer specifikt vad jag försöker göra är att via en virtuell brytare kopplad till en rörelsesensor, tala om för brytaren att stänga av sig själv efter 5 minuter med exempelvis deviceOff("22", 5). Att device 22 ska slå av efter fem minuter visas i queue i nexahome. Men när den faktiskt triggat släckningen så ser brytaren fortfarande tänd ut i Telldus center.
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Upptäckt ett eventuellt problem med kommandon i .bsh-fil

Post by hekj »

AWulff wrote: Jag har upptäckt ett litet problem som är lite störande. När jag via kommando i en bsh-fil släcker en brytare med deviceOff så syns inte förändringen i Telldus center som det normalt gör med händelser från nexahome. Någon mer som har det problemet?

Mer specifikt vad jag försöker göra är att via en virtuell brytare kopplad till en rörelsesensor, tala om för brytaren att stänga av sig själv efter 5 minuter med exempelvis deviceOff("22", 5). Att device 22 ska slå av efter fem minuter visas i queue i nexahome. Men när den faktiskt triggat släckningen så ser brytaren fortfarande tänd ut i Telldus center.
Om du med virtuella brytare menar dom som har texten dymmy:yes i Parameters fältet så är det så det är tänkt att fungera, dess status hanteras enbart inom NexaHome för att snabba upp exekveringen samtidigt som inga onödiga kommandon skickas ut via TellStick. Tag bort allt i Parameters fältet om du vill att kommandot ska utföras av TelldusCenter.
Post Reply