Telldus Live på Rasberry

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
fingalo
Posts: 53
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Live på Rasberry

Post by fingalo »

Hej,
jag har lagt över min gamla Nexahome installation till en Raspberry pi 2 med image 4.08 och allt verkar fungera igen efter lite meckande.
Jag undrar om någon har fått igång Telldus Live med duo på sin Nexahome Raspberry installation.
Jag får inte någon anslutning även om Telldus Center säger ansluten.

Jag är intresserad att använda Domospeak i en sådan lösning. Domospeak fungerar rätt så bra mot Telldus Live, jag har testat med Telldus Net. Får jag igång Telldus Live så borde röststyrningen fungera mot Raspberry Pi också.
fingalo
Posts: 53
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live på Rasberry

Post by fingalo »

Har testat mycket och fick igång live med min gamla nexahome image (3.5 )på raspberry pi 2 och den är nu rikigt snabb med pi 2'an.
Jag avinstallerade telldus programmen och installerade igen då kom live igång.
Med image 4.08 kan jag inte få igång live på något sätt, vet inte hur många tips jag har provat. :(
MALI
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live på Rasberry

Post by MALI »

Jag gjorde en total ominstallation nu när jag bytte RPI och använde den senaste Rasbian Jessie och då fick jag Live att gå igång. Men nu ser jag inte att den är ansluten till min duo, men det funkar.
Har även konstaterat att för att den skall vara kopplad till Live måste TelldusCenter fönstret vara aktiv.
Sensorerna har ett eget liv och överförs inte alltid till Live men på webservern i NexaHome är de uppdaterade.
Post Reply