Nexa Wmr1000

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Dalle
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexa Wmr1000

Post by Dalle »

Hej

Har en fråga ang Nexa Wmr1000.
Jag skulle önska att koppla in denna lilla manick för att styra en taklampa, MEN om jag ist för att koppla in den bakom den väggmonterade dimmern som jag har, önskar att koppla in den under den lilla plastburken som sitter på lampsladden upp i taket, vid kontakten ist, hur kopplar man isf in den?

NEJ jag e inte elektriker, och NEJ jag ämnar inte göra det själv, jag har bara en undran HUR man kopplar in den.
Vilka sladdar ska sitta var osv...

Jag vill gärna ha koll på saker o ting innan jag köper, där av frågan.

Skulle va mycket tacksam för svar.
Leffe
Posts: 96
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa Wmr1000

Post by Leffe »

Dalle wrote:Hej

Har en fråga ang Nexa Wmr1000.
Jag skulle önska att koppla in denna lilla manick för att styra en taklampa, MEN om jag ist för att koppla in den bakom den väggmonterade dimmern som jag har, önskar att koppla in den under den lilla plastburken som sitter på lampsladden upp i taket, vid kontakten ist, hur kopplar man isf in den?

NEJ jag e inte elektriker, och NEJ jag ämnar inte göra det själv, jag har bara en undran HUR man kopplar in den.
Vilka sladdar ska sitta var osv...

Jag vill gärna ha koll på saker o ting innan jag köper, där av frågan.

Skulle va mycket tacksam för svar.
Hej
Den montering som du beskriver blir nog inte så lyckad , först och främst på grund av att din "väggmonterade dimmer " kommer om den inte står på max läge att reducera spänningen fram till Nexan , vilket gör att den inte kommer att fungera som tänkt , tyvärr :cry: . du måste försöka få Nexan " före " din dimmer vilket iofs skulle kunna gå om det finns plats att dra nya trådar i röret mellan din apparatdosa (där dimmern sitter i dag ) och till lamputtaget men det är ju lite av "overkill"
Post Reply