support för domoticz

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
XamDam
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

support för domoticz

Post by XamDam »

Jag har testat nexahome mot razberry och z-way och det funkar sisådär. Och problemet ligger inte i nexahome utan i z-way. Det verkar som om z-way tappar bort enheter i z-wave nätverket hela tiden. Men om man kör razberryn i domoticz så har det inte klickat en enda gång. Men problemt är att köra scripts och en del annat är för mig väldigt krångligt i domoticz. Så att köra nexahome som jag är van vid sedan cirka tre år tillbaka vore att föredra. Finns det nån möjlighet att fixa stöd för domoticz också eftersom JSON API finns även där?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: support för domoticz

Post by hekj »

XamDam wrote:Jag har testat nexahome mot razberry och z-way och det funkar sisådär. Och problemet ligger inte i nexahome utan i z-way. Det verkar som om z-way tappar bort enheter i z-wave nätverket hela tiden. Men om man kör razberryn i domoticz så har det inte klickat en enda gång. Men problemt är att köra scripts och en del annat är för mig väldigt krångligt i domoticz. Så att köra nexahome som jag är van vid sedan cirka tre år tillbaka vore att föredra. Finns det nån möjlighet att fixa stöd för domoticz också eftersom JSON API finns även där?
Det är lite för mycket jobb för att jag ska göra det nu, om jag kollar på det framöver så är det först om ett halvår.
Post Reply