Lampa tänd när solen är nere

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
niclasc
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Lampa tänd när solen är nere

Post by niclasc »

Har flera lampor som tänds när solen går ner och släcks kl 23:59. Detta genom att använda "SUNLIGHT"
Sedan tänds dom igen 06:00 om solen är nere och slocknar när solen går upp

Men hur gör jag om jag vill att en lampa ska tändas när solen går ner och slockna när solen går upp. Blir lite struligt eftersom man då passerar midnatt
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lampa tänd när solen är nere

Post by hekj »

niclasc wrote:Har flera lampor som tänds när solen går ner och släcks kl 23:59. Detta genom att använda "SUNLIGHT"
Sedan tänds dom igen 06:00 om solen är nere och slocknar när solen går upp

Men hur gör jag om jag vill att en lampa ska tändas när solen går ner och slockna när solen går upp. Blir lite struligt eftersom man då passerar midnatt
Använd sunset- då lampan ska tändas samt sunrise+ för att släcka, skriv in relativa tider i förhållande till solnedgång/soluppgång.
niclasc
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lampa tänd när solen är nere

Post by niclasc »

hekj wrote:
niclasc wrote:Har flera lampor som tänds när solen går ner och släcks kl 23:59. Detta genom att använda "SUNLIGHT"
Sedan tänds dom igen 06:00 om solen är nere och slocknar när solen går upp

Men hur gör jag om jag vill att en lampa ska tändas när solen går ner och slockna när solen går upp. Blir lite struligt eftersom man då passerar midnatt
Använd sunset- då lampan ska tändas samt sunrise+ för att släcka, skriv in relativa tider i förhållande till solnedgång/soluppgång.
Har provat det, men då tänder den inte samma tider som där jag har "SUNLIGHT"
Post Reply