Iphoneapp

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
lildroid
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Iphoneapp

Post by lildroid »

Jag har NexaHome och det funkar bra.. Men jag har en iphone och det finns ingen app till den? Är det webbgränssnittet som gäller då?
maf
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Iphoneapp

Post by maf »

Jag kör NexaHome men har även kopplat TelldusCenter till Telldus Live-tjänsten och kan därmed även använda Telldus-appen och andra appar från appstore/play.
Jocke_E
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Iphoneapp

Post by Jocke_E »

maf wrote:Jag kör NexaHome men har även kopplat TelldusCenter till Telldus Live-tjänsten och kan därmed även använda Telldus-appen och andra appar från appstore/play.
Hur har du kopplat TelldusCenter till TelldusLive? Jag har försökt på de flesta olika sätt, utan att lyckas...

//Jocke
maf
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Iphoneapp

Post by maf »

Fungerar för mig.
Kolla att du har senaste TelldusCenter. Jag kör TelldusCenter 2.1.2 på Raspberry Pi tillsammans med NexaHome.
Gå in i menyn File -> Configure så har du Telldus Live där.
Om jag inte minns fel så gjorde den ett uthopp till Telldus Live-sidan för att bekräfta aktiveringen.
Bigert
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Iphoneapp

Post by Bigert »

maf wrote:Fungerar för mig.
Kolla att du har senaste TelldusCenter. Jag kör TelldusCenter 2.1.2 på Raspberry Pi tillsammans med NexaHome.
Gå in i menyn File -> Configure så har du Telldus Live där.
Om jag inte minns fel så gjorde den ett uthopp till Telldus Live-sidan för att bekräfta aktiveringen.
Jag kör likadant. Nu kommer även sensordata in från Twllstick Duo. Upplever den dock lite instabil vid koppling, men till slut gick det.
Tellstick Duo Batch3 FW5, Nexa/Jula-brytare, temp-mätare (Teknikmag), fuktmätare Ebay, HP MCE MS Remote, Efergy R2, Conrad-antenn.
EventGhost 0.4.1R1600, Telldus Center 2.1.1, SunTracker, EventPhone, websocketsuite, Win7x64, MySQL.

/Bigert
Post Reply