Problem att hitta <executable>

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
erikh
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem att hitta <executable>

Post by erikh »

Hej!

Jag kör NexaHome på en RPi. Jag har installerat Raspbian Jessie från scratch. Nu har jag problem med NexaHome som tappar bort/hittar inte till tdtool verkar det som. När jag startar NexaHome så har jag frågetecken framför alla mina enheter (jag har tagit in en backup på NexaHome.xml från min tidigare installation).
Om jag går in och skriver <executable>/usr/local/bin/tdtool</executable> så fungerar det. Efter omstart så slutar det att fungera. Då står <executable>TelldusCore</executable> i Nexahome.xml. Varför försvinner det jag skrivit in?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Problem att hitta <executable>

Post by hekj »

erikh wrote:Jag kör NexaHome på en RPi. Jag har installerat Raspbian Jessie från scratch. Nu har jag problem med NexaHome som tappar bort/hittar inte till tdtool verkar det som. När jag startar NexaHome så har jag frågetecken framför alla mina enheter (jag har tagit in en backup på NexaHome.xml från min tidigare installation).
Om jag går in och skriver <executable>/usr/local/bin/tdtool</executable> så fungerar det. Efter omstart så slutar det att fungera. Då står <executable>TelldusCore</executable> i Nexahome.xml. Varför försvinner det jag skrivit in?
Skrivs det ut någon info om du startar NexaHome från ett terminalfönster samt ger följande parameter på kommandoraden?

Code: Select all

 -d
Kanske följande text?
Unable to initialize JNA
Testa även med följande NH version.
http://nexahome.se/NexaHome_RPi_3.9.4.jar
erikh
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem att hitta <executable>

Post by erikh »

Hej!

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, men jag har varit bortrest.
Jag har nu provat med den nya versionen, och allt verkar fungera!
Post Reply