Styra flera NH-enheter

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Styra flera NH-enheter

Post by folkeorg »

Har flera NH-system, hemma och i stugan. Vill helst ha separata åtkomster dvs olika inloggning. För det måste jag skapa olika Telldus Live-konton som de kopplas till och jag kan inte på ett enkelt sätt välja i t.ex. Telldus appen vilken jag vill komma åt (får nyttja Remote Stick för en inloggning och Telldus Live för en annan men vet inte hur den tredje ska hanteras då).

Android appen har bara stöd för en inloggning och det går inte att växla emellan olika på ett enkelt sätt. Finns det ngn lösning på detta? Det går ju väl inte att installera flera parallella appar?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Styra flera NH-enheter

Post by hekj »

folkeorg wrote:Har flera NH-system, hemma och i stugan. Vill helst ha separata åtkomster dvs olika inloggning. För det måste jag skapa olika Telldus Live-konton som de kopplas till och jag kan inte på ett enkelt sätt välja i t.ex. Telldus appen vilken jag vill komma åt (får nyttja Remote Stick för en inloggning och Telldus Live för en annan men vet inte hur den tredje ska hanteras då).

Android appen har bara stöd för en inloggning och det går inte att växla emellan olika på ett enkelt sätt. Finns det ngn lösning på detta? Det går ju väl inte att installera flera parallella appar?
Om du använder 'NexaHome Web Browser' appen så kan du ha den kopplad till flera NH-system.
Post Reply