Tempsensorer

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Berrabongo
Posts: 86
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tempsensorer

Post by Berrabongo »

Hej
En undran bara. Mina Mandolyn sensorer kommer alltid in med 3 värden i taget.
Medans fineoffset nöjer sig med ett värde. Varför är det så?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tempsensorer

Post by hekj »

Sensorn kanske gör flera sändningar för att öka sannolikheten att värdet tas emot, jag har för mig att jag läst i forumet att någon framtida version av TelldusCenter/firmware ska filtrera bort dubbletter.
TrondR
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tempsensorer

Post by TrondR »

Jeg tror jeg har samme type sensor. Hvordan bruker jeg den til å styre mine varmeovner?
Fra RawSensorData i NexaHome: 2014-01-26 22:54:27 RawEvent: class:sensor;protocol:mandolyn;id:11;model:temperaturehumidity;temp:23.0;humidity:19;
Parameter på sensor: model:temperaturehumidity;id:11;value:temp
Kjører på windows7 (64-bit) med Tellstick Duo
Last edited by TrondR on Mon Jan 27, 2014 11:13 pm, edited 2 times in total.
silvercat
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tempsensorer

Post by silvercat »

TrondR wrote:Jeg tror jeg har samme type sensor. Hvordan bruker jeg den til å styre mine varmeovner?
Fra RawSensorData i NexaHome:
2014-01-26 22:54:27 RawEvent: class:sensor;protocol:mandolyn;id:11;model:temperaturehumidity;temp:23.0;humidity:19;
Jeg er også nysgjerrig på hvordan dette fungerer.
RawSensorData funker ikke på min RaspberryPi akkurat nå, av en eller annen grunn, men jeg tror jeg har konfigurert sensorene riktig. Hvordan skal jeg sette opp sensorene til å fungere som termostat? (Feks slå av varmen når det er over 23 grader, slå på når det er under 21, men ikke etter klokken 8 om kvelden)

EDIT: RawSensorData funker etter installasjon av libjna-java. Men jeg lurer fremdeles på hvordan jeg skal bruke NexaHome som termostat.

EDIT2: Jeg fikk til termostat-funksjonalitet med å bruke informasjon i denne posten:
http://www.telldus.com/forum/viewtopic. ... t=45#p9060
Jeg laget start.bsh og check_temp.bsh i samme mappe som .jar-filen, og den begynte automatisk å kjøre innholdet. Jeg redigerte litt på den if-statementen i eksempelet for å få den til å passe mitt behov.
Post Reply