Tips: Tidsinställning motorvärmare

Moderators: hekj, Telldus

Flopp
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tips: Tidsinställning motorvärmare

Post by Flopp »

Hekj:

Kan man inte använda net varianten och skick via lokala nätverket?

Se nedan inlägg

http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1733

Eller har jag missuppfattat hela grejen.

Man kan väl kommunicera/styra Net från din irule/telefon/dator genom ett webkommando?
marieper
Posts: 25
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tips: Tidsinställning motorvärmare

Post by marieper »

Hej,

två frågor:
- vilken anpassning behövs för att kunna köra två olika motorvärmare (oberoende av varandra)?
- vad behöver göras för att plocka in och visa utetemperaturen från MSN-scripten som finns länkade via NexaHome-manualen?

Jag får till en motorvärmare, men inte två.
Temperaturen har jagaldrig lyckats få in...

Mvh
/PeL
Lasse-Hifi
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sollentuna

Re: Tips: Tidsinställning motorvärmare

Post by Lasse-Hifi »

Hej, jag har precis börjat använda denna funktion och det fungerar utmärkt. Mycket smart och roligt! Jag har dock två saker som jag vill fråga om.

1. Den refresh-tag som finns i car.html gör att sidan laddas om med samma parametrar. Tex. om du anger att motorvärmaren ska starta om en timme och sedan står du kvar på car.html så kommer tiden flyttas framåt en timme vid varje refresh. Det går att undvika genom att ta bort refresh-taggen men jag undrar om det finns någon annan lösning att kunna refresha sidan utan att skicka om parametrar till webservern? Det är ju roligt att se statusen förändras :)

2. Går det att sätta en starttid som upprepas varje dag på något sätt? Tex. jag åker vid samma tid tre dagar i veckan och vill därför att motorvärmaren startar kl 6 utan att jag behöver ställa om den varje dag. Dag 4 ska jag inte ha bilen och tar därför bort starttiden. Allt detta går givetvis att göra direkt i NexaHome men jag skulle vilja ha funktionen från en webbläsare så att även min fru vill använda funktionen.

Edit: Angående punkt 1: Jag har provat och satt password nu på webbservern och då fungerar det klockrent, kommer inte med några mer parametrar mer än psw och mypage.
Post Reply