Släcka lampa vid start av utvalt program?

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
hugo.cewers
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Släcka lampa vid start av utvalt program?

Post by hugo.cewers »

Hej

Har precis kommit igång med Nexahome (i OSX) här hemma och allt lirar på som jag vill. Jag har tidigare försökt få tellstick att lira med Plex, dock utan resultat. Det jag vill är att utvalda lampor ska släckas och tändas när Plex startar och avslutas. Allra helst när filmen börjar och slutar.
Är möjligt med Nexahome?

Som sagt så är jag helt grön på detta, så om detta ÄR möjligt, får ni gärna förklara på ett så grundläggande vis som möjligt =)

Tack!
albertstien3329
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Släcka lampa vid start av utvalt program?

Post by albertstien3329 »

Nu har jag kört Nexa Home under Ubutnu 10.04 ett längre tag (några månader)
Men jag får ofta problem med att nexa home har hängt sig när jag väl vill använda det.
Omstart av datorn hjälper. Men eftersom allt körs på min server kan jag inte hålla på att starta om det hela tiden.

Vad kan detta bero på?

Kan det kanske vara Java som orsakar det hela?

Jag startar nexa home genom att högerklicka och välja Öppna med 'Open JDK Java 6 Runtime'
jimmy
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Släcka lampa vid start av utvalt program?

Post by hekj »

albertstien3329 wrote:Nu har jag kört Nexa Home under Ubutnu 10.04 ett längre tag (några månader)
Men jag får ofta problem med att nexa home har hängt sig när jag väl vill använda det.
Omstart av datorn hjälper. Men eftersom allt körs på min server kan jag inte hålla på att starta om det hela tiden.

Vad kan detta bero på?

Kan det kanske vara Java som orsakar det hela?

Jag startar nexa home genom att högerklicka och välja Öppna med 'Open JDK Java 6 Runtime'
På vilket sätt hänger sig NH?
Post Reply