Motorvärmarfunktionen på Mac

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
martinlundgren80
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Motorvärmarfunktionen på Mac

Post by martinlundgren80 »

Hej,
Jag försöker få ordning på motorvärmarfunktionen i Nexa Home men blir inte så klok. Har läst igenom den långa tråden och där pratas det som sensor.bsh m.fl men dessa filer nämns aldrig i manualen och finns inte heller färdiga att ladda ner någonstans.

Skulle någon kunna förklara steg för steg vilka parametrar som ska skrivas in i programmet samt vilka filer som behövs och hur man konfigurerar dessa.

Mvh
Martin
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Motorvärmarfunktionen på Mac

Post by hekj »

martinlundgren80 wrote:Jag försöker få ordning på motorvärmarfunktionen i Nexa Home men blir inte så klok. Har läst igenom den långa tråden och där pratas det som sensor.bsh m.fl men dessa filer nämns aldrig i manualen och finns inte heller färdiga att ladda ner någonstans.

Skulle någon kunna förklara steg för steg vilka parametrar som ska skrivas in i programmet samt vilka filer som behövs och hur man konfigurerar dessa.
Har du en egen temperaturgivare eller vill du hämta temperaturen från internet?
martinlundgren80
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Motorvärmarfunktionen på Mac

Post by martinlundgren80 »

Jag tänkte använda temperaturer från nätet då jag inte har nån egen.
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Motorvärmarfunktionen på Mac

Post by hekj »

martinlundgren80 wrote:Jag tänkte använda temperaturer från nätet då jag inte har nån egen.
Har ingen egen mac så jag måste låna en för att kunna översätta bat filen och testa... kanske någon som redan har fixat kommandofilen?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Motorvärmarfunktionen på Mac

Post by hekj »

martinlundgren80 wrote:Jag tänkte använda temperaturer från nätet då jag inte har nån egen.
Hämta följande filer från nexahome.se och lägg dom på samma ställe som du har NexaHome.jar (filerna är uppdaterade idag) :
WeatherDataMsn.class
WeatherDataMsn.java
weather_msn.sh
Gör filen weather_msn.sh exekverbar genom att öppna ett terminalfönster och gå till biblioteket du har NexaHome filerna och i det ge följande kommando:
chmod +x weather_msn.sh
Provkör scriptet och javakoden genom att ge följande kommando:
./weather_msn.sh
Om allt fungerar som det är tänkt ska temperaturen i Stockholm skrivas ut.
Post Reply