Hjälp, gud snälla!

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
Hamarai
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Hjälp, gud snälla!

Post by Hamarai »

Posta först i "Allmänt". Såg sen att det verkade vettigare att posta här.

Jag har CMR-100 mottagare/dimmer från nexa installerade. Jag har precis köpt tellstick, har ingen erfarenhet.

Hur får man den att fungera. Jag har installerat den och försöker febrilt få något att hända men inga spottar eller andra lampor tänds.

De går att tända och dimra med mina fjärrströmbrytare från Nexa.

Jag är helt ******** otroligt korkad/frustrerad och tiltar sönder och samman på skiten!!!! Stenåldersman som jag borde aldrig satsat på nytt hokus pokus men nu sitter jag där som ett fån.

Hjälp mig snälla!
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hjälp, gud snälla!

Post by stefan.persson »

NexaHome är ett speciellt program, om det bara är så att du använder enheter från Nexa så passar postningen bättre under just "Allmänt".

Vad är det du försöker göra, och vad är det som inte fungerar? Har du installerat TelldusCenter? Kanske kan denna guide hjälpa dig, http://telldus.com/products/guides?sect ... lflearning

Det går också bra att skicka ett supportärende direkt till oss på hemsidan, så hjälper vi till så gott vi kan.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hjälp, gud snälla!

Post by folkeorg »

Har du lärt upp mottagaren CMR-100 koderna från fjärren/Tellstick?

Har du fått Tellstickan att fungerar i datorn? Med Telldus Center? Utan Telldus Center fungerar inte Nexahome eftersom de lver i symbios..
Post Reply