Får ej webb att funka

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
liverpoolarn
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Får ej webb att funka

Post by liverpoolarn »

Jag har en win2008r2-server som jag kör NexaHome på tillsammans med en TellstickDuo.

Hur gör jag för att få igång Web-styrningen och Android-appen?

Jag kör en vanlig iis7 på den där jag hostar en annan websida på port80.. jag vet inte om det ställer till problem för jag får inte det att funka med se instruktilnerna som finna i NexaHome-manualen. Någon som kan hjälpa mig?

Så småningom vill jag få till loggning av temp-grafer o web-styrning av mina enheter. Är det någon som kan instruera en rookie lite på vart jag ska börja för att få till loggningen på en iis?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Får ej webb att funka

Post by hekj »

liverpoolarn wrote:Jag har en win2008r2-server som jag kör NexaHome på tillsammans med en TellstickDuo.

Hur gör jag för att få igång Web-styrningen och Android-appen?

Jag kör en vanlig iis7 på den där jag hostar en annan websida på port80.. jag vet inte om det ställer till problem för jag får inte det att funka med se instruktilnerna som finna i NexaHome-manualen. Någon som kan hjälpa mig?

Så småningom vill jag få till loggning av temp-grafer o web-styrning av mina enheter. Är det någon som kan instruera en rookie lite på vart jag ska börja för att få till loggningen på en iis?
Har du startat om NexaHome efter att ha skrivit in portnummer under "Config" fliken?

Testa också med en annan port, exempelvis 8888.

Skivs det ut något i NexaHome "Console" fönster som har med webservern att göra, typ "Starting web server"?

Edit: När det gäller temp-grafer, se "Tips: Att visa sensordata grafiskt"
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2339
liverpoolarn
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Får ej webb att funka

Post by liverpoolarn »

Tackar! Att byta portnummer verkar gjort susen... Att jag inte tänkte på det innan!?

Nu ska det försökas logga temp oxå. :-)
Post Reply