Nexahome Web browser

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
PontusBC
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexahome Web browser

Post by PontusBC »

Hej, jag satt upp en egen hemsida och kör med din Android app Web browser. Det jag har gjort är bara väldigt enkla variationer på det exempel som finns och nu när man fått lite smak på det dyker det upp lite frågor.

1: När jag kör på min HTC Desiree S så fyller appen ut hela skärmen men på tjejens HTC (någon nyare modell) med större skärm fylls den inte ut, och det begränsade fönstret som blir är mindre än på min Desiree S går detta att åtgärda via programvaran?
2: Kan få en "popup" ruta med någon form av slide bar för att justera dimmer på en enhet på något sätt?
3: Då jag la av med programering för många år sedan och inte hängt med så undrar jag om någon kan tipsa om var man kan läsa om vilka kommandon som finns och går att använda på den egna hemsidan som man visar i appen Web browser på telefonen?

Jag bifogar några bilder på hur jag lagt upp det nu. Bilderna säger väl det mesta men man får gå ifrån Main till House sedan välja rum i skissen och sedan kan man styra det rummet, dom andra valen i Main är bara andra menyer med listor på scener och val av makron. Storleken är anpassad för telefon kanske ska nämnas.
Attachments
Köket, med möjlighet att ändra statusen
Köket, med möjlighet att ändra statusen
Köket.JPG (31.99 KiB) Viewed 7647 times
House, övsikt på lägenheten med lamp status
House, övsikt på lägenheten med lamp status
House.JPG (35.49 KiB) Viewed 7647 times
Startmenyn
Startmenyn
Main.JPG (31.62 KiB) Viewed 7647 times
PontusBC
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexahome Web browser

Post by PontusBC »

Hej, jag är nu på väg att flytta till ett litet hus och ska se över och göra om mitt webinterface under hösten. Efter att ha kört mitt system under en längre tid nu så är det framför allt en funktion som jag saknar:
Det fråga nr 2, dvs möjligheten att få upp en popup-slider när man trycker på en lampa som är dimbar. Är det någon som fått till en bra lösning på detta?

Hälsningar

Pontus
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nexahome Web browser

Post by hekj »

PontusBC wrote:Hej, jag är nu på väg att flytta till ett litet hus och ska se över och göra om mitt webinterface under hösten. Efter att ha kört mitt system under en längre tid nu så är det framför allt en funktion som jag saknar:
Det fråga nr 2, dvs möjligheten att få upp en popup-slider när man trycker på en lampa som är dimbar. Är det någon som fått till en bra lösning på detta?
Har lagt upp info om hur man kan få upp popup menyer på sin websida, frågan är om det fungerar i mobiltelefonen, du kan väl testa om någon av menyerna dyker upp.

Tips: Definition av popup menyer i egendefinierad websida
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2091
Lasse-Hifi
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sollentuna

Re: Nexahome Web browser

Post by Lasse-Hifi »

#PontusBC:
Snygga knappar! Finns det möjlighet att få ta del av din HTML-kod för knapparna? Jag använder NexaHome standard-websida på min Android-telefon men det blir alldeles för liten text på knapparna, så jag håller på att göra en anpassad sida med större av/på-knappar.
PontusBC
Posts: 28
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexahome Web browser

Post by PontusBC »

Lasse-Hifi wrote:#PontusBC:
Snygga knappar! Finns det möjlighet att få ta del av din HTML-kod för knapparna? Jag använder NexaHome standard-websida på min Android-telefon men det blir alldeles för liten text på knapparna, så jag håller på att göra en anpassad sida med större av/på-knappar.
Hej Lasse, knapparna är bara jpg-bilder och därav är upplösningen måttlig då de är anpassande för min HTC-telefon. Men visst kan jag skicka bilderna om du vill ha dom?
Lasse-Hifi
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sollentuna

Re: Nexahome Web browser

Post by Lasse-Hifi »

Ja tack, det vore bussigt! e-mail: lars(at)larsthunberg.se
Fick lite tid över så jag gjorde en egen panel som ser snygg ut i NexaHome-appen. Använder en Galaxy S i9000.
Attachments
panel.jpg
panel.jpg (4.27 KiB) Viewed 7167 times
Post Reply