Nexahome + DUO + veggbrytere

Moderators: hekj, Telldus

Post Reply
JET
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexahome + DUO + veggbrytere

Post by JET »

Hei Henrik (håper det går greit med norsk) og takk for et veldig bra program.

Har satt opp huset med flere nexa mottakere som styres av nexahome via tellstick duo. For å både ha redundans og mulighet til lokal kontroll har jeg også satt opp to nexa-veggsendere (LWST-605) til å styre de viktigste lampene. Jeg ønsker at disse skal styre mottakerene direkte (slik at jeg fortsatt får på lyset selv om serveren er nede = redundans). Jeg bruker derfor to plasser i minnet på hver mottaker (en til veggsenderen og en til DUO). Er det mulig å få nexahome til å lytte til en sender og endre status på en gitt lampe (den samme som senderen styrer) slik at jeg til enhver tid har riktig status i nexahome selv om jeg bruker veggbrytere?

mvh
Jon
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nexahome + DUO + veggbrytere

Post by hekj »

Jag börjar med en motfråga :wink: , jag förstår inte riktigt varför du måste använda två minnesplatser i mottagarna, du kan väl få den redundans du är ute efter om du lär upp din Duo att skicka samma kod som väggsändaren?

Om TellStick Duo och väggsändaren använder samma kod så innebär det även att Duo lyssnar på väggsändaren, dvs utan att behöva göra något annat får mottagaren rätt status i NexaHome oavsett om du använder Duo eller väggsändare för att tända/släcka lampor.
JET
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexahome + DUO + veggbrytere

Post by JET »

Takk for raskt svar.

Det var nok en mye enklere måte å gjøre det på. Fungerte helt topp. Takker!!

Jon Erik
Post Reply