Tips: NexaHome - Big Brother

Moderators: hekj, Telldus

hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Tips: NexaHome - Big Brother

Post by hekj »

NexaHome - Big Brother

Image

Detta är ett Android program som i första hand är tänkt att användas tillsammans med Tellstick Duo och trådlösa IR sensorer, det utför en slags "närvarokontroll", dvs kopplar upp sig mot NexaHome web server och hämtar statusinformation som filtreras och presenteras i form av en lista. Alla on/off händelser som inte har utförts av NexaHome visas i listan. Då man klickar på en rad så får man veta hur många timmar/minuter sedan händelsen inträffade.

Programmet går endast att använda i övervakningssyfte, den som vill kunna styra sina fjärrströmbytare ska använda 'NexaHome - Web Browser':
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=1047

Namnet 'Big Brother' anspelar på boken 'Nineteen Eighty-Four', följande är saxat från wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/1984_%28bok%29):
1984 (originaltitel: Nineteen Eighty-Four) är en roman av den brittiske George Orwell skriven 1948,[1] publicerad 1949.[2] Från 1984 har vi bland annat fått uttrycket "Storebror ser dig" (”Big Brother is watching you”).
Image
Image
Image

http://www.misco.se/?sku=623937
http://www.misco.se/?sku=669781
Last edited by hekj on Sun Feb 13, 2011 11:58 am, edited 2 times in total.
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome - Big Brother

Post by hekj »

Programmet är nu upplagt på android market!

/Henrik
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome - Big Brother

Post by hekj »

Executable måste vara satt till TelldusCore.dll i NexaHome för att kunna upptäcka att något annat program än NexaHome (ex. EventGhost) har utfört ett on/off kommando.

/Henrik
tenthumbs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome - Big Brother

Post by tenthumbs »

Er det satt begrensninger i manifestet til disse appene som gjør at jeg ikke finner de på market med min SE Xperia10 mini?
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: NexaHome - Big Brother

Post by hekj »

tenthumbs wrote:Er det satt begrensninger i manifestet til disse appene som gjør at jeg ikke finner de på market med min SE Xperia10 mini?
Konstigt... jag har inte lagt in några begränsningar.

/Henrik
tenthumbs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: NexaHome - Big Brother

Post by tenthumbs »

Vel, google vil ikke la meg installere de. Jeg kan nå appenes detaljside på market via direkte lenke sendt fra dator, men ved forsøk på installasjon redirectes jeg til en notifikasjon (fra market) om at appen ikke kan installeres på min device uten konkret begrunnelse. Jeg har ikke støtt på dette problemet før. Nå er ikke dette noen big deal for meg, ettersom det fungerer fint med Live (med Remotestick) og NexaHome webgui på min egen server, men det er allikevel ergelig.

Telefon: SE Xperia X10 mini pro, 2.6" skjerm, Android 2.1, zero hacks
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by Micke-Falo »

Kan man få upp temperaturer oxå?
Jag får inte heller upp enheterna som har åäö i namnet, tex fönster? Måste skriva fonster.för att det ska synas?
Vad har jag missat?

/Micke
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by hekj »

Micke-Falo wrote:Kan man få upp temperaturer oxå?
Enheter definerade som SENSOR (Members / Type) visas i "NexaHome - Web Browser"
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.php?f=23&t=1047
Micke-Falo wrote: Jag får inte heller upp enheterna som har åäö i namnet, tex fönster? Måste skriva fonster.för att det ska synas?
Vad har jag missat?
Jag får upp mina enheter med åäö, vad har du för operativsystem där du kör TelldusCenter och NexaHome?
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by Micke-Falo »

Då ska jag se om jag får till det.
Jag kör Windows xp.

Tack tack!
/Micke
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by folkeorg »

Letar som besatt i Android Market efter apparna men hittar inget med "Nexahome". Är de borttagna eller måste man söka på ngt speciellt sätt?
Eldritch
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by Eldritch »

Jag hittar den och en NexaHome Web Browser. Sökte på nexahome.
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by folkeorg »

Hittar åxå den men inser att den inte fungerar till Samsung Mini. Är väl därför den inte kommer upp när jag söker appen..
Någon som vet varför den inte fungerar? För liten skärm?
Micke-Falo
Posts: 112
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Sweden
Contact:

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by Micke-Falo »

Men kan du öppna ditt Nexahome om du skriver in adressen i webbläsaren i telefonen?
folkeorg
Posts: 201
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tips: NexaHome - Big Brother

Post by folkeorg »

Japp, då frågar fånen om jag vill öppna länken i webbläsare eller Market. Väljer Market å får svaret att den inte finns. Börjar tro att appen inte fungerar på Andriod 2.1 utan "kräver" mer än så..
Post Reply