Merkelig oppførsel på et av mine Tellstick Net steder

Moderator: Telldus

Post Reply
Helge S
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Merkelig oppførsel på et av mine Tellstick Net steder

Post by Helge S »

Akkurat nå står alle mine Tellstick Net (v1) som online. Jeg får temperaturavlesninger fra alle stedene, men ingen av de 5 bryterne (4 Nexa og 1 GAO) lar seg styre.

Det er jo ikke noe feedback på gamle Tellstick 433 så jeg er vandt til at det kan hende at en bryter ikke går av eller på selv om lampen på live.telldus.com "tenner" og "slukker". Da har årsaken typisk vært at bryteren er helt på grensen mht avstand fra Tellstick'e, eller noen få ganger også defekt bryter.

Nå derimot (på dette ene Tellstick-stedet mitt) "tenner" og "slukker" IKKE indikatorlampene inne på live.telldus.com når jeg klikker bryterne av og på. Indikatorlampene står PÅ hele tiden. Jeg har et webcam i pendlerleiligheten så jeg KAN SE om lampene går av eller på og det gjør de IKKE.

OPPSUMMERT: Indikatorlampene på live.telldus.com vil altså ikke endre status og lampene (og en ovn) lar seg ikke slå på eller av når jeg klikker på av og på knappene på live.telldus.com. Tellsticken viser likevel som online og jeg får temperaturavlesninger fra stedet inn på live.telldus.com.

Hva kan være galt nå da?
Post Reply