Tellstick Duo och Luxorparts IK72547

Moderator: Telldus

olae

Tellstick Duo och Luxorparts IK72547

Post by olae »

Hej!
Jag har problem att få brytaren Luxorparts IK72547 att fungera med min Tellstick Duo.

Jag får följande information från den medföljande fjärrkontrollen och har försökt replikera detta i tellstick.conf utan framgång.

Knapp A på:

Code: Select all

16:TDRawDeviceEvent93:class:command;protocol:arctech;model:selflearning;house:2648066;unit:1;group:0;method:turnon;i1s
16:TDRawDeviceEvent79:class:command;protocol:waveman;model:codeswitch;house:A;unit:10;method:turnoff;i1s
16:TDRawDeviceEvent88:class:command;protocol:everflourish;model:selflearning;house:1664;unit:1;method:turnoff;i1s
Knapp A av:

Code: Select all

16:TDRawDeviceEvent94:class:command;protocol:arctech;model:selflearning;house:2648066;unit:1;group:0;method:turnoff;i1s
16:TDRawDeviceEvent78:class:command;protocol:waveman;model:codeswitch;house:A;unit:9;method:turnoff;i1s
16:TDRawDeviceEvent88:class:command;protocol:everflourish;model:selflearning;house:1664;unit:1;method:turnoff;i1s
Brytarna har artikelnummer 50-969 på Kjell & Co. På deras sida står:
Kompatibelt med fjärrströmbrytare från Nexa, Proove samt Tellstick Net och Znet (ej äldre Tellstick med USB-anslutning).
Betyder det att det finns nyare och äldre versioner av Tellstick Duo (USB) och att det bara fungerar med de nyare?

Tips mottages tacksamt!
etompau

Re: Tellstick Duo och Luxorparts IK72547

Post by etompau »

Det finns två Tellstick-typer med USB-anslutning; Duo och Classic. Classic har enbart sändningsfunktion.
jeffrey

Re: Tellstick Duo och Luxorparts IK72547

Post by jeffrey »

Hi,

I am having the same problem with the IK75020 and the tellstick duo. Have you had any luck getting it to work? Unfortunately I believe that kjell and co is referring to all versions of the tellstick duo. It says that these sockets are compatible with Nexa so it must be possible to get them to work with the tellstick duo since this supports Nexa. Or maybe they aren't compatible with Nexa... Have you tried controlling the sockets with a Nexa remote?