Kinarelä

Moderator: Telldus

Post Reply
GoranSoderberg
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Kinarelä

Post by GoranSoderberg »

Har nyligen köpt ett gäng 1-kanals kinakort på ebay:

http://www.ebay.com/itm/322483399543?ul_noapp=true

Jag har en Znet Lite och ett gäng Nexa-brytare av olika slag. Nu ville jag bygga in ett par mottagare och tyckte att Nexa's var lite dyra jämfört med Kina-korten för 25 spänn.

Problemet jag har är att vilken kod jag än använder till Kina-korten av de jag lyckats få att fungera så reagerar korten även på Nexa's Huskod D.

Exempel: Jag skapar en ny enhet och säger att den skall vara Nexa Huskod O, och enhet 16, sedan sätter jag kina-kortet i upplärningsläge och skickar nexa-koden PÅ och sedan AV.

Efteråt fungerar kortet perfekt med AV och PÅ med O16, men om jag skickar något OFF-kommando överhuvudtaget från nexa i D-serien så släcks kina-kortet.

Det tar alltså alla Huskod D OFF!

Eftersom jag har ett stort antal av Nexas billiga lite äldre mottagare med endast A, B, C, 1234 och några med även D så behöver jag använda alla variablerna även i D-serien för att få ihop det. Som det är nu är det ju 16 olika variabler jag inte kan använda.

Är det någon som hittat ett annat sätt att programmera dessa kort för att de INTE skall störas av andra kommandon?
Post Reply