Light Manager - En brygga mellan IR och Nexa

Moderator: Telldus

Post Reply
MagTer
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Light Manager - En brygga mellan IR och Nexa

Post by MagTer »

Hej på er!

Jag har länge försökt hitta ett vettigt sätt att kunna styra mina lampor med min Logitech Harmony utan större framgång.
Det finns några tips där man kan köpa en IR-extender från Kjell & Co och använda den ena enheten från den satsen, men det fanns inte så mycket som backar upp att det fungerar bra.

Nyligen hittade hittade jag en produkt som heter Light Manager Mini från tyska JB Media. Den är designad för just detta.
Den fungerar tillsammans med en ganska rejäl samling hårdvara, både på IR-sidan och på 433Mhz-sidan.

Jag fick hem den igår och det fungerar väldigt bra. Det ger mig möjlighet att initiera vilket event jag vill i Telldus Live från en aktivitet i min Harmony-fjärr.
Slutmålet är att dra mer rullgardinerna och dämpa belysningen i fjärrens "Watch a Movie"-aktivitet :)

Notera att jag har ingen koppling till företaget JB Media och får inte betalt för detta utan ville bara dela med mig min erfarenhet.
Enheten kostar strax under tusenlappen fraktad till Sverige och är lätt att hitta på Google (vet inte om man får länka här).
Post Reply