Telldus og wlan

Moderator: Telldus

Post Reply
BrynS
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus og wlan

Post by BrynS »

Kan Telldus kobles opp mot TP-LINK M7350 MOBILE 4G LTE som ikke har rj45 ethernet? Har sett noen slike spørsmål tidligere, men finner ikke endelig svar. Bl.a. svarte Micke Prag, Telldus Technologies i 2012 flg.: "Vi kollar just nu på en lösning för hur kommande versioner av TellStick Net även ska kunna kommunicera med utrustning med felaktig koppling". Hva er status her?

Kan jeg koble en Z-WAVE GATEWAY TELLSTICK ZNET LITE VER 2 via en wlan bridge/aksesspunkt til min router? Eller på andre enkle måter?
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus og wlan

Post by tronde »

Sannsynligvis kan du gjøre det. En wireless bridge er en erstatning for ledningen. Som jeg skrev i det engelske forumet funker det fint med den gamle Tellstick net. Der var problemet at kineserne hadde koplet feil i sin enhet. Det er den type feil som Micke Prag omtaler. Jeg har også et IP-kamera som er gjort trådløs med en annen Vonets.

Hvis du har 230V der du skal bruke det, kan du prøve med en Netgear WN3000RP v2. Der står det tydelig i manualen at du kan kople til noe med Ethernet.

"Once the Extender is connected to your existing Wi-Fi network, you
can use the Ethernet port on the Extender to connect a device
wirelessly to your network. Simply plug the Ethernet cable from any
Ethernet-enabled device (such as a connected TV, Blu-ray player, or
gaming console) to the Ethernet port of the Extender, and enjoy
wireless connectivity on the connected device."


Kjøp en hos Elkjøp eller Lefdal (evt Clas Ohlson hvis du vil betale mer) og prøv. Du har jo bytterett.
Post Reply