reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Moderator: Telldus

Post Reply
ojkroken
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Post by ojkroken »

hej alla där ute i etern :)

jag tänkte se om det gick att göra en tråd för alla som haft sina Telldus ZNetLite V2 på rereration och sett hur status före och efter blivit . jag har en och hade problem med den och skickade in den på reperation men problemet blev bara värre

så jag har .

innan: funkade ej para med anslut och nexa .

Efter. funkar fortfarande inte para men nu även med märker Nexa . ingenting händer . tellstick blinkar som den sänder men inget händer

hoppas fler kan fylla på så vi kan få en liten samlingstråd om status efter reperation

mvh pehr
CalleV
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Post by CalleV »

Fick tillbaka min Lite V2 idag som skickats in på RMA.
Blev dock grymt besviken då enheten snarare är sämre än tidigare..

Väldigt ostabil, har testat med olika antenner och placeringar men utan gott resultat.
Har en USB Tellstick sedan år tillbaka med utbytt antenn som fungerar
väldigt mycket stabilare. Nu vet man inte hur man ska gå vidare...
ojkroken
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Post by ojkroken »

CalleV wrote:Fick tillbaka min Lite V2 idag som skickats in på RMA.
Blev dock grymt besviken då enheten snarare är sämre än tidigare..

Väldigt ostabil, har testat med olika antenner och placeringar men utan gott resultat.
Har en USB Tellstick sedan år tillbaka med utbytt antenn som fungerar
väldigt mycket stabilare. Nu vet man inte hur man ska gå vidare...

ja . jag ska höra med dom om de kan ta in min på reklamation . vi har ju köpt en felaktig vara som inte funkar . även efter reparation . har skrivit till supporten o inväntar va de säger . mvh
ojkroken
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Post by ojkroken »

upppdatering :)

nått måste varit fel på den enheten jag fick reparerad , har nu fått den utbytt och nu verkar den lira lite bättre :) det enda jag är lite sådär till är att den inte hittar alla mina termometrar som den gamla tellstick net hittade :cry:
masite
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Post by masite »

Får hålla med där. Har också fått min reparerad och den fungerar bra, med undantag för att alla termometrar inte hittas. Har behållit min gamla Net för att få in dem.
ojkroken
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: reperationsstatus Telldus ZNetLite V2

Post by ojkroken »

masite wrote:Får hålla med där. Har också fått min reparerad och den fungerar bra, med undantag för att alla termometrar inte hittas. Har behållit min gamla Net för att få in dem.

ja . jag har nu fått min till att gitta mina termometrar :) det räckte med att släppa batterierna i termometern:) så det bootar om :) det hjälpte för mig aif:)
Post Reply