yale doorman

Moderator: Telldus

reined
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: yale doorman

Post by reined »

agn wrote:Om du kopplar in en fotocell med reflektor tex. Kjell&Co art.nr. 50-122 mellan tidreläet och larmknappen och riktar in strålen så att den är bruten när du står i position för att låsa dörren så når inte pulsen från tidreläet fram till larmknappen när dörren låses från insidan. Det går säkert att hitta en billigare fotocell om man letar lite. Även en Pir detektor med reläutgång skulle kunna fungera.
Den lösningen kan fungera från insidan men det blir krångliga kabeldragningar m.m, Och om jag låser utifrån när någon annan är hemma larmar den ju ändå..
Funderat lite på en z-waveplugg med kanske en trådlös brytare vid dörren som har borta/hemmaläge man aktiverar innan man går ut/in men det blir ju lite kaka på kaka..
kan ju likaväl trycka på larmets orginalfjärr ist..Meningen är ju att det skall gå automatiskt/lätt för andra( ex barnen) att bara låsa/låsaupp och larmet sköter sig själv.
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: yale doorman

Post by tjabas »

Hur gick det Reined? fick du allt att fungera?

jag har inte köpt något yale lås ännu,men såg att Bauhaus hade rea på dom nu, 3990:- med verisure modul, man blir ju sugen.

är du nöjd med själva låset annars?
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: yale doorman

Post by tjabas »

är det föresten någon som vet om dessa powerplugs till verisure är special till just verisure eller går det med någon annan plug?
agn
Posts: 71
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: yale doorman

Post by agn »

tjabas wrote:är det föresten någon som vet om dessa powerplugs till verisure är special till just verisure eller går det med någon annan plug?
Powerpluggarna är special för Verisure. Styrning sker via deras server. Det finns även möjlighet att lägga in styrning till och från vid solens upp och nedgång samt vid olika klockslag, med signal från Doorman låset eller app i mobilen. Verisure övervakar också att det finns kontakt med pluggar och lås. Om något är fel så får man ett mail. De tar inte ut några avgifter för detta. Jag upplever deras system som mycket stabilt. Pluggarna kan köpas i Verisures webbshop och det finns inget krav att man ska ha deras larm.
Last edited by agn on Wed Feb 08, 2017 5:16 pm, edited 1 time in total.
reined
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: yale doorman

Post by reined »

tjabas wrote:Hur gick det Reined? fick du allt att fungera?

jag har inte köpt något yale lås ännu,men såg att Bauhaus hade rea på dom nu, 3990:- med verisure modul, man blir ju sugen.

är du nöjd med själva låset annars?
Hej, Jag har inte kommit längre än att när jag låser upp yaledoormanlåset så larmar det av och det har fungerat varje gång. Och det med hjälp av en smartplugg och fjärrkontroll till larmet enl beskrivningen
i tidigare inlägg..Nöjd med låset, haft lite problem i början då det var känsligt med avståndet mellan lås och karm, men efter lite justerande har det funkat det bra.
verisures app har aldrig failat någon gång på ca 3års tid, och det som agn säjer...
kenjon
Posts: 43
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskoga, SE

Re: yale doorman

Post by kenjon »

Jag har gjort tvärtom, när jag slår av larmet låses dörren upp.
teqnet
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: yale doorman

Post by teqnet »

Hello!
Det finns en Verisure plugin i znet. Någon som har testat den?
Man hittar den om man går in i webgränsnittet ditekt i Znet v2 enheten.
Post Reply