remotestick tempwidgets uppdaterar inte.

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

remotestick tempwidgets uppdaterar inte.

Post by tjabas »

jag köpte mig en ny huawei mediapad t1 som jag kör remotestick på, på hemskärmen så har jag lagt till några temp. widgets, dessa vill inte uppdatera sig, om jag däremot tar bort och lägger till samma widget så uppdateras temperaturen tillfälligt på alla andra temp widgets, men det blir inte mera än så.

Vet ni hur man får igång uppdateringen av dessa widgets?
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: remotestick tempwidgets uppdaterar inte.

Post by tjabas »

i programmet remotestick så har man inställning för intervall för bakgrundsavläsning och intervall för sensorwidget, ska man öka eller minska talet för att få en oftare avläsning?
snej81
Posts: 84
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: remotestick tempwidgets uppdaterar inte.

Post by snej81 »

Du ska minska talet för att få tätare uppdatering av widgets. Jag tror standard är 30 minuter, jag har själv justerat ned till 15. Uppdateras sensorerna i Remotestick eller Live då? Så att det inte är ett problem med själva sensorerna.
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: remotestick tempwidgets uppdaterar inte.

Post by tjabas »

snej81 wrote:Du ska minska talet för att få tätare uppdatering av widgets. Jag tror standard är 30 minuter, jag har själv justerat ned till 15. Uppdateras sensorerna i Remotestick eller Live då? Så att det inte är ett problem med själva sensorerna.
ok, då provar jag att minska talet för att se om det fungerar, hur lågt ner kan man gå i justeringen? funkar 5 min tro?
Post Reply