elektroniskt dörrlås.

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

elektroniskt dörrlås.

Post by tjabas »

Hej!

jag tänkte skaffa ett elektroniskt dörrlås, jag har tittat lite på yale doorman, många verkar inte så nöjda med det, sedan så ska det vara svårt att se om det är låst eller inte inifrån sett, sedan så ser det inte så snyggt ut.

det hade varit trevligt om man skulle kunna koppla samman låset med tellsticken på något sätt.

sedan så finns det ju en uppsjö av andra elektroniska lås som inte är direkt avsedda för svenska marknaden: http://smart-locks-review.toptenreviews.com/

där ser själva låscylindern inte ut som den gör på svenska marknaden, jag vet inte om det skulle gå att konvertera det på något sätt.

är det någon här som vet något om hur dessa fungerar, och vilket lås är att rekommendera?
disktant
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: elektroniskt dörrlås.

Post by disktant »

Doorman hade ju varit bäst, om nu den svenska modellen hade haft Z-wave vilket den inte har
tycker man att Doorman är svår att se om den är låst så får man aktivera automatisk låsning, och hoppas på att den verkligen är låst =)

August går i vissa fall att anpassa till svenska lås, beror dock på vilket låshus du har i dörren
något regellås med 45 gradera vridning skall du ha
tänk dock på att om du har en utåtgående dörr så kan det bli för tight så att låset slår i dörrkarmen (gäller dom flesta utländska lås)
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: elektroniskt dörrlås.

Post by tjabas »

Tack för det snabba svaret.

Min dörr är från byggmax, jag vet inte vad det är för lås i den.
Jag ska kolla in August låset, sedan så har ju samsung en hel del elektroniska lås också,
Det som är intressant är låsning och upplåsning med tagg, det verkar enkelt för just ungarna, så slipper dom slarva bort nycklarna också
Post Reply