Jeg har er tellstick net basert set-up hjemme. Jeg bruker remotestick, telldus live samt 3 veggbrytere (2xNexa LWST 615 og 1xLWST605) for å styre enhetene mine.
Når jeg bruker Remotestick, eller telldus live kommer signalene frem i 95% (+) av tilfellene.
Derimot når jeg benytter Nexa veggbryterene (være seg 615 eller 605) virker det som om suksessraten er markant lavere.
Dette virker spesielt å være tilfelle dersom bryteren har vært inaktiv over en periode (5-6timer, ikke brukt over natten f.eks). Da må jeg ofte trykke gjentatte ganger på bryteren for å få noen reaksjon.
Jeg har inntrykk av at "ikke-nexa" enheter styres litt dårligere fra nexa-brytere sammenlignet med nexa-enheter (som PE3-1500), uten at jeg kan garantere det.
Jeg har også inntrykk av av styring av strømsvake enheter som lamper med f.eks PE3-1500 fungerer dårligere sammenlignet med å styre en fordeler med AV-utstyr med PE3-1500/2300/3500.
Er det noen andre som opplever det samme?
og enda bedre,
Er det noen som har en løsning?

Jeg har nå, på de fleste enhetene, lært opp enhet til å trigge direkte fra bryter OG via "dummy bryter" i tellstick net i håp om å bedre problemet.
Men det er ikke alltid tellstick net mottar signal fra bryterne heller.
Er dette en svakhet i bryterne? Ser Nexa har kommet med 2 nye modeller WT-1 og WT-2, er det grunn til å tro at disse er bedre?
For ordens skyld, i tilfelle det er noe galt med setupen min:
1. Bryter nr1 (LWST-615) -> Lampe (CMR-101)-ON
2. Bryter nr1 (LWST-615) -> ”dummy-enhet”-ON telldus live -> Event: if ”dummy-enhet”-ON -> Lampe (CMR-101)-ON
Rekkevidde Bryter - Lampe - 2 meter (klar sikt)
Rekkevidde Bryter - Tellstick Net - 3 meter (vegg)
Setter pris på all hjelp!