Nexa LBST-604 skymningsrelä

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Nexa LBST-604 skymningsrelä

Post by tjabas »

hej

jag kör med en duo och funderar på om det går att lägga till nexas skymningsrelä till detta?

Så som jag kör i dag så har jag satt vissa lampor i huset på shemaläggning, att tända vid en viss tidpunkt för att sedan släcka vid en viss tidpunkt.

Skulle det vara möjligt att få skymningsreläet att efter mörkrets inbrott slå på dessa brytare, för att sedan enligt shemat släckas efter några timmar?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Nexa LBST-604 skymningsrelä

Post by etompau »

Jag har själv ingen Duo, men skulle tro att du får nyttja något tredjepartsprogram för att få till den önskade funktionen.
Om du parallellkör skymningsreläet och schemaläggaren utan någon form av "intelligens" kommer reläet att släcka när det blir ljust eller efter inställd tid och då åsidosätta schemaläggarens släckningstid.
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nexa LBST-604 skymningsrelä

Post by tjabas »

ok, det låter ju vettigt, jag har tittat runte lite på tredjeparts program, men det verkar vara en jungel av program, men ett jag har hittat som många här verkar använda heter Eventghost, skulle detta kunna agera på det viset tro?
Jag har installerat det men det verkar ju i mina ögon omöjligt att förstå sig på plus att det måste vara nån form av webbserver för att få allt att fungera.
finns det kanske något enklare program?
Post Reply