KASS räckvidd

Moderator: Telldus

micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Ni som mailar oss på rma-adressen. Glöm inte er adress!
Hittils är det inte många adresser vi fått på första mailet...
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
GregB
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by GregB »

Vad är det för Batch/enhet ni avser skicka som ersättning?? Jag har testat både Batch 6 och 8 och även om Batch 6an funkar bättre så är den inte ok...
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Vi skickar en batch med extern antenn och kan alltså inte jämföras med 6 eller 8.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
peterparnes
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

tack!

Post by peterparnes »

Jag fick min ersättnings-TS igår och den fungerar mycket bra. Inget problem med räckvidd längre!!

Tack!
Ale22
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskrona

Post by Ale22 »

micke.prag wrote:Vi skickar en batch med extern antenn och kan alltså inte jämföras med 6 eller 8.
Med extern antenn !!!
Går det att köpa denna i framtiden?
Vilka förbättringar/ändringar är planerade för nästa "Batch"?
Kan tillägga att jag har en batch 8, och den funkar skitbra. Har tydligen haft lite flax denna gång.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Extern antenn är något vi undersöker inför kommande batcher. Tills dess erbjuder vi alltså modifierade TellStick för er som är intresserade.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Ale22
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskrona

Post by Ale22 »

Optimalt kanske hade varit en antenn som man kunde koppla en förlängningssladd till på så sätt placera antennen där man vill. Men detta kanske blir dyrt som en tandläkarräkning?
GregB
Posts: 45
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by GregB »

micke.prag wrote:Vi skickar en batch med extern antenn och kan alltså inte jämföras med 6 eller 8.
Men den är väl baserad på ngn existerande "plattform" tex Batch 8, eller har ni gjort andra förbättringar?
peterparnes
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by peterparnes »

Ale22 wrote:Optimalt kanske hade varit en antenn som man kunde koppla en förlängningssladd till på så sätt placera antennen där man vill. Men detta kanske blir dyrt som en tandläkarräkning?
Nja, du kan väl använda en USB-förlängningskabel och du kan du flytta din TS 5-10m utan problem. Jag gör det just nu eftersom servern står i garaget.
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Post by micke.prag »

Att förlänga usb-kabeln är en bättre lösning än att flytta antennen från TellStick. Kabeln dämpar signalen och försämrar därmed antennens funktion.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Ale22
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Karlskrona

Post by Ale22 »

Ni har säkert alldeles rätt här grabbar, det är förmodligen enklare också.
Alypos
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

???

Post by Alypos »

Jag har en batch 8 den fungerar utmärkt.....15 m och igenom två väggar. Vad är det som gör att dom fungerar så olika????
Progresia
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by Progresia »

Fick min Tellstick (batch 8) i julklapp och kom hem och kunde testa den idag. Bor i en 2:a på 54 kvm med lövtunna väggar. Den missar till och med att släcka och tända lampor i samma rum ca 2½ meter ifrån datorn ungefär hälften av gångerna. Verkligen katastrofal räckvidd.

Jag gillar verkligen idéen med Tellstick så jag hoppas verkligen att ni får ordning på problemen. Det blir nog till att maila in så man får den med extern antenn istället.

Ni som redan har bytt, hur ser antennen ut? Nån kanske kan länka till en bild eller nåt. För även om det är en teknikpryl så vill jag ju inte ha en ful lösning. Några har ju skrivit att räckvidden blir bra då, så vi får väl hoppas på det.
rhoddas
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

specifikation nya antennen?

Post by rhoddas »

Hej!

Hur lång är antennen på den "Telldus modifierade" tellsticken?

MVH Peter

PS: Önskar också gärna bild!
peterparnes
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Bild!

Post by peterparnes »

Hej

Här hittar ni en bild på den modifierade Tellsticken.
Post Reply