camera Tellstick Net

Moderator: Telldus

Post Reply
kjell49
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

camera Tellstick Net

Post by kjell49 »

Hei

Er det noen som vet om Tellstick Net støtter bruk av Ip-camera. Hva er egentlig "Events" tenkt brukt som?

vh
Kjell
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: camera Tellstick Net

Post by etompau »

Tellstcik Net er ikke konstruerad med fokus på ip-kamera, så der ikke noen naturligt brug af en kamera og Tellstick Net.

Events - her kan du automatisera dit hjem og styre forbrugrer efter temperatur/fuktighed og andre signaler samt automatiskt sende SMS eller email vid specicika "events".
Ohlzzon
Posts: 27
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: camera Tellstick Net

Post by Ohlzzon »

Däremot så stöder ju mig veterligt Tellstick Net Wake-On-Lan. Det finns ju en lite omständig och kanske lite dyr lösning. Det borde gå att fixa så att en stationär dator med ett gäng ip-kameror kan fjärrstartas. Med lite Autostart-funktioner kombinerat med Dyn-Dns ska det väl inte vara omöjligt att slå igång ett hyggligt omfattande videoövervakningssystem på distans. Det ultimata vore att nån händig programmerare kunde åstadkomma en lösning för Raspberry Pi. Reservation för att jag har lite dålig koll på hur Wake-on-Lan fungerar rent tekniskt.

Edit : I min sommarstuga har jag en D-Link DCS 930-L med en vanlig Nexa-brytare. När jag vill titta å den slår jag till brytaren och sedan ser jag kameran via D-Links app i min telefon.
Post Reply