dörrklocka till tellstick net

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

dörrklocka till tellstick net

Post by tjabas »

jag tänkte köpa mig en dörrklocka som passar tellsticken, jag har läst att nexa och proove ska fungera, men vad har dessa fungerande enheter för beteckning?
nexa har ju flera olika ringklockor.

sedan så ska det tydligen gå att få ett sms vid en påringning, såg detta när jag studerade det nya telldus live, men hur fungerar då sms tjänsten? det brukar ju inte vara gratis att skicka sms.
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by tronde »

Nexas dørklokke som har varenummer 36-4915 hos Clas Ohlson fungerer utmerket med Tellstick net og Live-tjenesten.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by etompau »

Du får abonnera på Pro-versionen av Live-tjänsten för att kunna skicka SMS. 25 €/år som då ger dig total 25 SMS, eller 3 € för en månad med 3 SMS.
Det får inte bli för många besök hos dig om SMS:en ska räcka till :)
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by tjabas »

det går ju verkligen helt bort, det var ju faktiskt riktigt dyrt för bara 25 sms.
rodak
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Post by rodak »

Du kan ju få mail gratis, samma sak. För alla har väl mail i mobilen nuförtiden?
M203
Posts: 51
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by M203 »

tjabas wrote:det går ju verkligen helt bort, det var ju faktiskt riktigt dyrt för bara 25 sms.
Om du har Android kan du ju ta emot mail och via autonotification appen hantera det som du vill. Alternativt push från dörrklockan via autoremote. Så löser jag det. Finns Youtube klipp här på forumet just med dörrklockan och den setupen. Cptnodegard har lagt upp.
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by tjabas »

aha! det ska jag ta en titt på. tackar!!
tjabas
Posts: 261
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by tjabas »

M203 wrote:
tjabas wrote:det går ju verkligen helt bort, det var ju faktiskt riktigt dyrt för bara 25 sms.
Om du har Android kan du ju ta emot mail och via autonotification appen hantera det som du vill. Alternativt push från dörrklockan via autoremote. Så löser jag det. Finns Youtube klipp här på forumet just med dörrklockan och den setupen. Cptnodegard har lagt upp.

men det verkar ju som om man måste betala för att få mail att fungera med??
gothr2
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: dörrklocka till tellstick net

Post by gothr2 »

Det är väl bara betala!
Det är väl bra att telldus får in lite pengar så vi vet att tjänsterna finns kvar!
Post Reply