GAO ihop med Tellstick Net+

Moderator: Telldus

Post Reply
Johndawn
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

GAO ihop med Tellstick Net+

Post by Johndawn »

Jag har haft en Tellstick Duo tidigare som fungerat utmärkt till mina GAO självlärande mottagare från Clas Ohlson (36-1859). Jag bytte nyligen till Tellstick Net och fick de flesta GAO o Nexa att fungera som de gjort med Duo. Men en GAO fungerar inte med Net. Det går att lära den kod från fjärrkontrollen som följde med och från Duo. Men när jag försöker lära samma kod från Net händer inget alls. Så min preliminära slutsats blev att antingen är det just det exemplaret från GAO som är konstig eller så är Net inte så kompatibelt med GAO som du Duo är. Jag köpte då en helt ny GAO för att testa mot Net, men funkade inte med den kod jag ville använda. Då testade jag även en helt ny Telldus Net, men fick det heller inte att fungera? Jag vill gärna använda den koden som fjärrkontrollen till GAO har även i min Net. Men det fungerar alltså inte just på dessa GAO exemplar. Däremot fungerar det utmärkt från Duo. Jag har inte hunnit testa nån annan kod ännu. Tacksam om någon har nåt snabbt svar. Jag har dessa utomlands och åker snart hem.
Post Reply