Problem med Anslut fjärrbrytare

Moderator: Telldus

Post Reply
quit
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by quit »

Jag har köpt ett trepack Anslut fjärrbrytare på Jula. Bara en av dessa tre fungerar med min Tellstick Net. Alla tre fungera med den medföljande fjärren. Respektive enhet ligger på olika ”Unitecode” (14/15/16) på http://live.telldus.com/ och med samma ”Housecode”. Inlärningen har jag gjort genom att klicka på ”Scan Remote” på live.telldus.com och sen tryckt on på fjärren och jag får upp received.
För säkerhetsskull så köpte jag ytterligare en fjärrbrytare men den visar samma problem.

Avståndet till fjärrbrytarna är bara några meter.

Någon som har något förslag på vad man kan göra?
pennan
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by pennan »

Samma Housecode på alla?
Jag lägger upp dem i Live och klickar Save. Sedan håller jag inne knappen på fjärrbrytaren tills den börjar blinka. När den blinkar klickar jag på Learn i Live.

/Magnus
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by stefan.persson »

Skicka in ett supportärende så kan vi undersöka närmare om du vill, http://telldus.com/support/index
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
tronde
Posts: 625
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by tronde »

quit wrote:Jag har köpt ett trepack Anslut fjärrbrytare på Jula. Bara en av dessa tre fungerar med min Tellstick Net. Alla tre fungera med den medföljande fjärren. Respektive enhet ligger på olika ”Unitecode” (14/15/16) på http://live.telldus.com/ och med samma ”Housecode”. Inlärningen har jag gjort genom att klicka på ”Scan Remote” på live.telldus.com och sen tryckt on på fjärren och jag får upp received.
För säkerhetsskull så köpte jag ytterligare en fjärrbrytare men den visar samma problem.

Avståndet till fjärrbrytarna är bara några meter.

Någon som har något förslag på vad man kan göra?
Det er noe med at disse ikke godtar alle mulige huskoder. Jeg bruker 1062 på mine.
quit
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by quit »

pennan wrote:Samma Housecode på alla?
Jag lägger upp dem i Live och klickar Save. Sedan håller jag inne knappen på fjärrbrytaren tills den börjar blinka. När den blinkar klickar jag på Learn i Live.

/Magnus
Tack Pennan. Det löste problemet.

Det är något förvirrande hjälp text som säger:

Code: Select all

Select your device from the device type-list. The start scanning by clicking "Scan Remote" and press a button on the remote or trigger or trigger the motion detector/magnetic switch.
pennan
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by pennan »

Det var så lite.
Den texten gör det inte enkelt precis! :)
antonholmstedt
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by antonholmstedt »

quit wrote:Jag har köpt ett trepack Anslut fjärrbrytare på Jula. Bara en av dessa tre fungerar med min Tellstick Net. Alla tre fungera med den medföljande fjärren. Respektive enhet ligger på olika ”Unitecode” (14/15/16) på http://live.telldus.com/ och med samma ”Housecode”. Inlärningen har jag gjort genom att klicka på ”Scan Remote” på live.telldus.com och sen tryckt on på fjärren och jag får upp received.
För säkerhetsskull så köpte jag ytterligare en fjärrbrytare men den visar samma problem.

Avståndet till fjärrbrytarna är bara några meter.

Någon som har något förslag på vad man kan göra?
Följande huskoder/fjärrkontrollskoder bland annat fungerar på Anslut :

266, 258, 426, 430, 434, 438, 442, 446, 450, 454, 458
blackgul
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Problem med Anslut fjärrbrytare

Post by blackgul »

Det er noe med at disse ikke godtar alle mulige huskoder. Jeg bruker 1062 på mine.
We provide guarantee to pass passforsure with online exam training PMI and Cornell University, you can also get best quality wikipedia along with selftestengine mcat for your guaranteed success.
Post Reply