Får inga sensorer i Live...

Moderator: Telldus

Post Reply
liverpoolarn
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Får inga sensorer i Live...

Post by liverpoolarn »

Är jag helt bäng eller kan man inte se sensorer i Live med en Duo? I Telldus Center syns de...
MrMad
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Får inga sensorer i Live...

Post by MrMad »

Nä, du är inte helt bäng, så konstigt är det faktiskt. Skillnaderna mellan live och duo är tyvärr mycket större än vad produktinfon vill påskina.
liverpoolarn
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Får inga sensorer i Live...

Post by liverpoolarn »

Ah vad fasen?!?!? Så med Duo så kan man alltså inte använda själva mottagargrejen från distans... Är ju för fasen falsk maknadsföring... :-(
MrMad
Posts: 38
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Sv: Får inga sensorer i Live...

Post by MrMad »

Du kan använda Switch King eller Nexa home för att göra det, men inte via Telldus egna Live-tjänst.
testsmurf
Posts: 32
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Får inga sensorer i Live...

Post by testsmurf »

Flyttar mitt inlägg hit då du hade dubbla trådar..

Har du en Duo kan du ju spara alla givares värden till t.ex. en mysql-databas och bygga upp en egen visning för alla värden och visa genom en webbsida, på exakt det sätt du vill.
Själv använder jag Eventghost för att spara värdena.

Image
liverpoolarn
Posts: 65
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Får inga sensorer i Live...

Post by liverpoolarn »

Jo testsmurf det är ju klart en möjlighet om man är så pass kunnig att man kan det, men jag har alltid fått uppfattningen att det enda man skulle "pröjsa extra" för i en NET kontra DUO var att slippa ha en dator igång typ...
Men jag är redan inne o fipplar med tex Nexa för att få till lite grafer och grejer. Men det är PRECIS sådär som du, testsmurf, satt upp dina grejer som jag vill åstadkomma. Skulle väldigt gärna vilja veta mer om hur du gått tillväga för att få till detta! Skulle du vilja förklara i ett mail till mig liverpoolarn (at) gmail . com
Bigert
Posts: 61
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Får inga sensorer i Live...

Post by Bigert »

testsmurf wrote:Flyttar mitt inlägg hit då du hade dubbla trådar..

Har du en Duo kan du ju spara alla givares värden till t.ex. en mysql-databas och bygga upp en egen visning för alla värden och visa genom en webbsida, på exakt det sätt du vill.
Själv använder jag Eventghost för att spara värdena.
Jag hakar på här, från den andra tråden...
För oss som har en maskin igång för kameraövervakning, mm är det här en lösning som sitter mitt i prick. Är mycket likt det projektet jag just tänkte dra igång.
Jag följer med spänning.
Tellstick Duo Batch3 FW5, Nexa/Jula-brytare, temp-mätare (Teknikmag), fuktmätare Ebay, HP MCE MS Remote, Efergy R2, Conrad-antenn.
EventGhost 0.4.1R1600, Telldus Center 2.1.1, SunTracker, EventPhone, websocketsuite, Win7x64, MySQL.

/Bigert
spiddeer
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Får inga sensorer i Live...

Post by spiddeer »

Finns det någon bra guide för hur man gör detta så vore jag tacksam om någon kunde hänvisa mig dit.
Post Reply